שוק ההון    

בריינסוויי קיבלה אישור FDA לטיפול ב-OCD

בריינסוויי קיבלה אישור FDA ראשון אי פעם למכשיר לא פולשני לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD).

בעקבות ההודעה מזנק שערה של המנייה בבורסה בתל אביב בכ-18% ל-2027 אגורות למניה.

 מערכת ה-Deep TMS של בריינסוויי היא מכשיר  שמיועד למקסם את הגרייה האלקטרומגנטית של אזורי מוח נרחבים ועמוקים, והאישור ממחיש את הפוטנציאל העצום הטמון במכשיר לטיפול במגוון הפרעות מוחיות

ה-OCD הינה אינדיקציה מאושרת שנייה למערכת ה-Deep TMS של בריינסוויי, שאושרה כבר ב-2013 לטיפול בדיכאון מז'ורי.

חברת בריינסוויי (Brainsway), המתמקדת  בטיפול לא פולשני בהפרעות מוחיות, מודיעה  כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווק ומכירה של מערכת ה Deep TMS- לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD) במבוגרים.

אישור זה מייצג אישור ראשון מאז ומעולם למכשיר רפואי לא פולשני לטיפול ב-OCD, ואינדיקציה שנייה למערכת ה-Deep TMS של בריינסוויי. החברה מתכוונת להתחיל במכירה והתקנת קסדות בריינסוויי OCD באופן מיידי, הן כשדרוג של מערכות קיימות והן כחלק מהתקנות חדשות.  

"עם קבלת אישור ה FDA לשיווק קסדת ה-OCD של בריינסוויי, אנו יכולים כעת להציע  טיפול אפקטיבי ובטוח למטופלים בארה"ב, הסובלים מ-OCD", אמר יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסוויי. "כ-1% מהמבוגרים בארה"ב סובלים מ-OCD, ולכן האישור הזה מעניק לנו הזדמנות משמעותית יתרה מכך, האישור שהתקבל נותן תוקף נוסף לכך שמערכת ה-Deep TMS היא פלטפורמה מוכחת עם יתרונות פוטנציאליים משמעותיים לטיפול במגוון הפרעות מוחיות, אשר כבר מאושרת באירופה ובישראל לטיפול במגוון רחב של מחלות פסיכאטריות ונויורולוגיות".

מניותיה של בריינסווי נסחרות בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של כ-290 מיליון שקל.