שוק ההון    

ברנמילר הצליחה לגייס רק 8 מיליון שקל מתוך 18 מיליון

ירידות בבורסה

ברנמילר צפויה לקשיים משום שההשקעה הייתה אמורה לעזור לה עם בעיית הנזילות

ברנמילר,   העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה ובהקמה של פרוייקטים שונים בתחום, גייסה רק פחות מחצי מהסכום המתוכנן בהנפקת הבזק שביצעה ושמטרתה הייתה לסייע לחברה להתמודד עם בעיית הנזילות שלה.

החברה הייתה אמורה לגייס בהנפקת המניות  18 מיליון שקל (לפני ניכוי עמלות הפצה וגיוס של 150 אלף שקל), ולבסוף גויסו רק כ-8 מיליון שקל בלבד.

לאחר ההודעה הגיבה מניית ברנמילר בירידה של 30% במחזור של 1.45 מיליון שקל, וסגרה כמה ימים רצופים ירידות חדות – ואיבדה 42.2%. שווי השוק של החברה ירד בחמישה ימים ב-45 מיליון שקל, מ-107 מיליון שקל ל-62 מיליון שקל. מאז תום ההנפקה באוגוסט 2017 ירד מחיר המניה ב-72.2%.

החברה אמורה להתחיל לייצר הכנסות ראשונות מפרוייקט אגירת אנרגיה בדימונה במחצית השנייה של 2019, ומקווה לפריצת דרך בהכנסות ובחוזים בשנה הבאה. בשבועות האחרונים מנהלת ברנמילר מגעים שונים שכללו בחינת הלוואה בהיקף של 20 מיליון שקל מקרן השקעות ובהמשך השקעה אפשרית מקבוצה בראשות צביקה בארינבוים.

ברנמילר הוקמה ב-2012 ופיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לאגור חום ממגוון מקורות אנרגיה ולהמירו לחשמל נקי. המוצר של החברה הוא פטנט רשום. המערכת שפיתחה ברנמילר תוכל לספק חשמל זול באופן משמעותי לעומת האפשרויות הקיימות כיום.

למרות כל החוזים המבטיחים, מניית החברה לא מליחה להתרומם. את הגיוס הראשון ביצעה החברה לפי שווי חברה של 192 מיליון שקל וכיום היא נסחרת בשווי של 62 מיליון שקל. החברה מוציאה המון כסף  וזקוקה מאוד למימון של הפעילות שלה ולעמידה ביעדים השאפתניים. בראיונות בעבר אמר ניר ברנמילר, בנו של בעל השליטה כי "המשקיעים בנו מבינים שזו השקעה לטווח הארוך".

מברנמילר נמסר: "ההנפקה היום משתלבת בתוכניות ההתרחבות של החברה, לקראת שנה ראשונה של התקנות ומכירות בשווקים הצפויים לצמוח משמעותית בשנים הקרובות".

ברנמילר