חדשות    

בשורה חשובה לנכים: מעכשיו ניתן להנפיק תג חנייה באופן מקוון

מעודכן ל-06/2021

עוד יתאפשרו לביצוע באתר משרד התחבורה: הגשת בקשה להפחתת אגרת רישוי, עדכון כלי הרכב המשויכים לתג, הודעה על אובדן או גניבה של תג או הגשת בקשה לביטולו – ללא צורך לצאת מהבית וללא סרבול בירוקרטי הטופס המקוון מקצר משמעותית את משך הטיפול בבקשה ומשפר את השירות לציבור הנכים

חדשות משמחות לציבור הנכים בישראל: כל השירותים בנושא תג חניה לנכה זמינים מעתה בטופס מקוון אחד באתר משרד התחבורה. המהלך יאפשר להגיש בקשה להנפקת תג חניה לנכה באופן מקוון באתר, וכמו כן ניתן יהיה להגיש באופן זה בקשה להפחתת אגרת הרישוי עבור רכב המשויך לתג, להשלים מסמכים הנדרשים לבירור מצבו הרפואי של הנכה, לעדכן את כלי הרכב המשויכים לתג, להודיע על אובדן או גניבה של תג או להגיש בקשה לביטול התג – כל אלה ללא צורך לצאת מהבית וללא סרבול בירוקרטי.

הטופס החדש מנגיש בצורה ברורה את השירותים השונים וכך מונע אפשרויות לטעויות בעת הגשת הבקשה. הטופס המקוון מקצר משמעותית את משך הטיפול בבקשה ומשפר את השירות לציבור הנכים הזקוקים לתג. למעוניינים, שמורה האפשרות לשלוח בקשות לשינויים גם באמצעות הדואר.

מהלך זה מצטרף לשורה של צעדים שבוצעו בשנתיים האחרונות במטרה להקל על ציבור הנכים. בין היתר, הונגשו שירותים מקוונים, בוטלה הדפסת מספר הרכב על גבי תג החניה לנכה, והונפקו תגי חניה לבעלי זכאות מביטוח לאומי. כמו כן, מאגר כלי הרכב הזכאים לתג חניה לנכה הונגש ללא עלות לפקחים ברשויות המקומיות ולבעלי חניונים. מהלכים אלה ביטלו את הצורך בבקשת תג חניה חדש בעת החלפת רכב, וקיצרו משמעותית את זמן ההמתנה לתג.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי השירות החדש יסייע משמעותית לציבור הנכים בישראל ויאפשר להם לממש את זכאותם לתג נכה, בקלות, במהירות ובנוחות – ללא טרחה, המתנה ממושכת וביורוקרטיה מיותרת. לדבריה, השימוש בטופס המקוון החדש יקצר משמעותית את זמן ההמתנה לתג נכה.

הכנסת אישרה את חוק מענק הנכים של שר האוצר

נכים – איך קובעים אחוזי נכות? מהן הזכויות וההטבות?