חדשות    

הכרה רשמית: עיריית תל אביב-יפו תאפשר רישום ידועים בציבור במאגר עירוני

????????????????????????????????????

הנרשמים הראשונים, עם התעודה – צילום: כפיר סיוון

מעודכן ל-06/2021

בכך תינתן גם לזוגות שלא נישאו, ובכלל זה למשתייכים לקהילת הלהט"ב, אפשרות ליהנות מכלל שירותי העירייה – בקלות וללא מחסומים בירוקרטייםהנרשמים הראשונים: מחזיק תיק הגאווה בעיר ובן זוגו

עיריית תל אביב השלימה בימים האחרונים את התאמת מאגרי המידע העירוניים לרישום זוגיות של אנשים שבחרו בחיים זוגיים ומנהלים משק בית משותף – גם אם לא נישאו. רישום זה, שישמש את כלל יחידות העירייה בעת הענקת שירותיהן, יתאפשר לזוגות המוגדרים כידועים וידועות בציבור דרך ביטוח לאומי; או לחילופין, בהסתמך על תצהיר מאושר בפני עורך דין לפיו בני או בנות הזוג מנהלים משק בית משותף.

הרישום הראשון של ידועים בציבור במערך העירוני נערך היום (ג') במעמד ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי וחבר מועצת העיר ומחזיק תיק הגאווה איתי פנקס. זוג הנרשמים הראשון תושבי העיר הם פנקס עצמו ובן זוגו יואב ארד, ואחריהם נרשמו גם מאיה אסרף ובן זוגה שי שרוני ומיכל זיו וזוגתה עומר זיו.

עם רישום הזוג תפיק העירייה תעודה המעידה על הרישום, תייעל את השירות ותקל על זוגות בכל הקשור למימוש הזכויות העירוניות כמו כל זוג נשוי/ ידוע בציבור שעודכן עד כה בעירייה, כגון: רישום ילדים למערכת החינוך, הנחות במרכזים הקהילתיים, מתן תו חניה גם עבור בת/בן הזוג שאינם רשומה בארנונה.

לאחר אישור הבקשה, התעודה תישלח למייל שהוזן בעת הגשת הבקשה.

רישום זוגיות עירוני הינה יוזמה של  איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק הגאווה. מדובר במהלך שאושר על ידי העירייה ומבטא את צביונה של העיר תל אביב- יפו הדוגלת בשוויוניות וכבוד האדם.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר: "אני מברך על הוספת רישום הזוגיות למאגרי המידע העירוניים. עיריית תל אביב-יפו מכירה בכל זוג באשר הוא, והרישום מבהיר זאת וגם מקל על זוגות בהיבטים בירוקרטיים. אני מקווה שבהקדם גם ממשלת ישראל תצמצם את הפער ותצעד אל תוך המאה ה-21, על ידי הטמעת שוויון זכויות בנושאי מעמד אישי. בפרט נדרשת התקדמות ביחס לזכויות קהילת הלהט"ב: הזכות להתחתן, להורות שווה, הגנה מפני פשעי שנאה והתעמרות במקום העבודה ועוד."

איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק הגאווה: ״עיריית תל אביב-יפו מקדמת היום מהלך פורץ דרך לרישום זוגיות, שבתקווה יוביל לגל של החלטות דומות ברשויות מקומיות בכל הארץ, ביחס לזוגות שאינם יכולים או מעוניינים להתחתן ברבנות. היום אנחנו פותחים בהתרגשות את מרשם הזוגות שלנו ואני גאה לסגור מעגל ביחד עם בן זוגי יואב, כשאנו זוכים להיות הראשונים שנרשמים במאגר המידע של העירייה. אני קורא לכל ראשי הרשויות בארץ להצטרף".

תל אביב: תושבי דרום-מזרח העיר ויפו יקבלו מענקים לצורך שיפוץ חזיתות בניינים

עיר עם הפסקה: שכונות בתל אביב ייסגרו לתנועת כלי רכב