חדשות    

בקיץ הקרוב: נספחות כלכלית חדשה תיפתח באבו דאבי

אביעד טמיר – צילום: מינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה

מעודכן ל-06/2021

הנספחות נועדה לחיזוק קשרי המסחר של ישראל עם האמירויות והעולם הערבי בכלל אמונה על איחוד האמירויות בראשה יעמוד אביעד טמיר, שניהל בשנים האחרונות את תחום ההשקעות הזרות במשרד הכלכלה והתעשייה

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה יפתח בקיץ הקרוב נספחות כלכלית חדשה באבו דאבי, שתופקד על הקשרים בין ישראל ואיחוד האמירויות. הנספחות הכלכלית תהא אמונה מטעם משרד הכלכלה והתעשייה על חיזוק קשרי המסחר והכלכלה בין ישראל ואיחוד האמירויות וכן על משיכת השקעות זרות מאיחוד האמירויות לכלכלה הישראלית.

נספחות זו תצטרף למערך הנספחויות הכלכליות שמפעיל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, הפועל בלמעלה מ-50 מוקדי פעילות עסקית מסביב לגלובס. עבור מינהל סחר חוץ, מדובר למעשה בנספחות ה-45 המצטרפת – בין השאר – לנספחות הכלכלית החדשה במנילה, בירת הפיליפינים, שאותה ייסד משרד הכלכלה בשנה שעברה (2020).

בראש הנספחות הכלכלית החדשה באבו דאבי עתיד לעמוד אביעד טמיר, שניהל בחמש שנים האחרונות את תחום ההשקעות הזרות במדעי החיים והבריאות ברשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות (Invest in Israel) במשרד הכלכלה והתעשייה. במסגרת תפקידו היה טמיר (38) אמון על איתור חברות המעוניינות להשקיע בישראל ועל סיוע בחיבורן אל הגורמים הרלוונטיים בישראל.  כמו כן, היה אמון גם על ייסוד הקשר בין Invest Israel לבין האמירויות, בדגש על שת"פ בתחומי ההשקעות, המחקר והפיתוח וקידם הסכם שיתוף פעולה עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO).

בתפקידיו הקודמים במסגרת המגזר הציבורי, שימש טמיר כמנהל רכש עבור משרד הביטחון בניו יורק ויועץ מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים. טרם כניסתו למגזר הציבורי, עבד טמיר בסוכנות היהודית ובארגון הג'וינט, היה ממייסדי עמותת "מעש" לשילוב צעירים בשירות הציבורי ועסק בניהול משברים בחברת הייעוץ גיתם BBDO IM. לטמיר תואר ראשון במנהל עסקים ובלימודי מזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במדיניות ציבורית מהמרכז הבין תחומי והוא גם בוגר תכנית "עתידים למנהל הציבורי".

על פי דוח שהפיק מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה באוקטובר 2020, הפוטנציאל הכלכלי של כלכלת ישראל עם איחוד האמירויות, נוגע בסוגיות רבות הכוללות חיזוק הקישוריות התעופתית בין ישראל למדינות המפרץ ומזרח אסיה, ייבוא נפט, ייצוא פתרונות בתחום האנרגיה, ייצוא יהלומים, משיכת השקעות מקרנות פרטיות וממשלתיות להייטק והתעשייה הישראלית, ייצוא פתרונות בתחום הבריאות הדיגיטלית והציוד הרפואי, ייצוא פתרונות מים (התפלה \ טיהור \ חיסכון וניהול חכם), ייצוא פתרונות חקלאיים, ייצוא פתרונות סייבר, ייצוא טכנולוגיות בתחום הפינטק, ייצוא של פתרונות בתחום האנרגיה המתחדשת והירוקה, שיתוף פעולה בתחום המו"פ והחלל ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר: "במאמץ לחזק את היחסים הכלכליים עם העולם הערבי ככלל, ועם מדינות המפרץ בפרט, ולאור הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון בחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל לבין איחוד האמירויות, החלטנו על הקמת נספחות כלכלית-מסחרית, שתהווה כתובת ובית עבור התעשייה הישראלית. הנספחות תפעל בשוק האמירתי ,אך גם תהיה כתובת מרכזית אחת עבור כל החברות באיחוד האמירויות המעוניינות לקדם עסקיהן עם מדינת ישראל. אני בטוח כי פתיחת הנספחות הכלכלית תעניק דחיפה משמעותית ליוזמות השונות שכבר החלו, ותוביל את היחסים הכלכליים לשיאים חדשים של שיתוף פעולה מסחרי וכלכלי".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן, הוסיף: "אנו גאים ושמחים על הקמת הנספחות הכלכלית החדשה של ישראל באבו דאבי, שתסייע רבות לחיזוק פעילותה הכלכלית של ישראל באיחוד האמירויות ואזור המפרץ הפרסי. נספחות זו מצטרפת אל מערך הנספחויות הכלכליות הפועל בכ-50 מוקדי פעילות מסביב לעולם ומעניק בכל יום ובכל שעה סיוע לאלפי נציגי חברות ישראליות הפונות אלינו על מנת לקבל סיוע בחדירה אל שווקים בינלאומיים, סיוע עם אתגרי רגולציה שונים, קבלת מידע מקצועי-עסקי על שוק היעד וטיפול בחסמי סחר המעיבים על פעילותן של חברות ישראליות בחו"ל.

נספחויות אלה, משמשות גם כתובת עבור החברות הזרות, בבואן לאתר פתרונות טכנולוגים ותעשייתיים שיש לישראל להציע, לאתר הזדמנויות השקעה בשוק הישראלי ולבחון כיצד ואם באפשרותן לייצר פעילות עסקית אל מול ובשיתוף השוק הישראלי. אני משוכנע שהנספחות החדשה באיחוד האמירויות תניב תשואות משמעותיות לאור העניין הרב שעולה מצד האמירתיים המתעניינים בשורה ארוכה של טכנולוגיות ישראליות, וכן לאור ההון הרב המצוי באמירויות ועשוי להיות מתורגם להשקעות משמעותיות בכלכלה ובתעשייה הישראלית".

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) פותח משרד בתל אביב במטרה לסייע למשקיעים ישראליים לייצר הזדמנויות באבו דאבי

הבורסה לניירות ערך באבו דאבי והבורסה בתל אביב חתמו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה