התחדשות עירונית    

תל אביב: תושבי דרום-מזרח העיר ויפו יקבלו מענקים לצורך שיפוץ חזיתות בניינים

מעודכן ל-04/2021

בנוסף למענקים יינתנו גם הלוואות בתנאים מקלים לפי הצורך מטרת המיזם: לשפר את איכות החיים ואת נראות המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים

עיריית תל-אביב-יפו יוצאת במיזם חשוב להתחדשות העירונית של שכונות דרום מזרח העיר ויפו – מתן מענקים כפולים לתושבים אשר ישפצו את חזיתות בתיהם. מטרת המיזם לשפר את איכות החיים של תושבי השכונות ואת נראות המרחב הציבורי הפרטי, ולצמצם מפגעים תברואתיים הנגרמים ממבנים ישנים.

מדובר במענקים כפולים שיינתנו לתושבים לתמרוץ שיפוץ חזיתות המבנים; מענק של עד 10,000 שקל יינתן לכל בניין הממוקם בשכונות אלה: קריית שלום, נווה עופר, עזרא והארגזים, נווה ברבור, כפיר, נווה אליעזר, נווה חן, ניר אביב, לבנה וידידה, יפו ג ונווה גולן, עג'מי וגבעת עליה, צהלון ושיכוני חיסכון, מכללת יפו ודקר, צפון יפו, שכונת שפירא, נווה שאנן והתקווה.

בנוסף, יינתן מענק רווחה לכל בעלי הנכסים שזכאים להקלה של מעל 40% בארנונה ומתגוררים בשכונות אלה בדרום העיר וביפו.

מעבר למענקים, כל בעל דירה המבקש לשפץ את חזית ביתו רשאי לקבל הלוואה בתנאים מקלים, בסכום של עד 52,000 שקל ב-65 תשלומים, ללא ריבית והצמדה.

בתהליך השיפוצים יסייע צוות עירוני של היחידה לשיפוץ חזיתות במינהל ההנדסה. כמו כן, מחלקת שיפוצי חזיתות בתים של החברה העירונית עזרה ובצרון מקדמת את השיפוצים זה למעלה משלושים שנה, מייעצת ומסייעת במימון השיפוץ ומספקת תמיכה, ליווי ופיקוח לאורך כל התהליך.

פירוט הזכאויות למענקים:

מענק לשכונות בדרום ומזרח העיר: כל יחידת דיור בשכונות הנזכרות לעיל זכאית למענק בסך 20% מעלות השיפוץ (מוגבל עד 10,000 שקלים).

מענק רווחה: לכל יחידת דיור בשכונות הנ"ל יינתן מענק אם בעליה עומדים בקריטריונים שנקבעו:

  • בעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 59%-40% – זכאי למענק שיפוץ של 40% (מוגבל עד 20,000 שקל).
  • בעל נכס הזכאי להנחה בארנונה בשיעור של 100%-60% -זכאי למענק שיפוץ של 60% (מוגבל עד 30,000 שקל).

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "צדק חברתי אמיתי פירושו שכל תושבי העיר זכאים וצריכים ליהנות ממרחב ציבורי ופרטי מטופח ונעים. ועל כן העירייה מכפילה את סכום הסיוע הניתן לתושבים בשכונות דרום מזרח וביפו. החלטה זו מצטרפת לעשרות מיזמי תעדוף בשכונות אלו בכל התחומים: מערכת החינוך, שירותים חברתיים, פעילות קהילתית, סבסוד תרבות, וכמובן – שדרוג ושיקום תשתיות במיליארדי שקלים. התחדשות ושיקום הבניינים והשטחים הפרטיים הם מנוף לקידום וטיפוח התושבים, הנראות וסביבת המגורים".

אלי גינזברג מנכ"ל עזרה ובצרון: "המענקים יחד עם ההלוואה מאפשרים לכל בעל דירה לשפץ את חזית ביתו בעלות מינימלית של כמה מאות שקלים בחודש. כך, יכול כל בעל דירה להעלות את ערך דירתו וליהנות מסביבת מגורים נעימה ומחודשת".

עיריית תל אביב לדיירים בתוואי הרכבת הקלה: שפצו את החזית על חשבונכם

לא עוצרים בקורונה: עיריית תל אביב אישרה את העלאת הארנונה