חדשות    

בת"א בנו 77 דירות לדיור בר השגה; הביקוש – אלפים!

עיריית תל אביב מתעדת לבנות 77  דירות בשני פרויקטים שונים של דיור בר השגה.  אבל הביקוש כמובן גבהו הרבה יותר. תוך שבועיים, כך מסרה עיריית ת"א התקבלו פניות של 200 משפחות לרכישת דירות בדיור בר השגה.

העירייה מקדמת שני פרויקטים – פרויקט בשכונת שפירא שנבנה במימון העירייה ויכלול 69 דירות,   מתוכן 45 ייועדו לשכירות ארוכת טווח לזכאים והשאר יימכרו בשוק החופשי. הפרויקט נמצא היום בשלבי בנייה מתקדמים. פרויקט שני כולל 32 דירות קיימות בשכונת יד אליהו שחברת עזרא וביצרון משפצת לקראת הכשרתן לשכירות ארוכת טווח לזכאים.

בתחילת החודש נפתח הרישום לציבור הרחב. על פי נתוני העירייה, שבועיים לאחר פתיחת ההרשמה לשני פרויקטים של דיור בר השגה בעיר כבר הוגשו למשרדי עזרה וביצרון, החברה הבונה והמרכזת את הבקשות,  למעלה מ-200 טפסי הרשמה, ועל פי הצפי של העירייה ומקורבים לעניין צפויות להתקבל בקשות לאלפי דירות.

בתאריך ה-5 בנובמבר העירייה מתכוונת לערוך הגרלה בין כל הזכאים ואכלוס הדירות צפוי בינואר 2014.

"המדינה, נכון להיום, לא מקדמת דיור בר השגה; זה נושא שלא נמצא  בחוק התכנון והבנייה, לכן אנחנו, בעיריית ת"א, עושים זאת בעצמנו. נכון להיום אנחנו יכולים לעשות זאת רק על קרקעות העירייה או בהסכמות מול יזמים". אומר מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה שהוסיף – "למדינה יש כיוונים ותכנונים שונים ומשונים לניסיונות לאספקת דיור בר השגה; אנחנו אומרים שאפשר לעשות דיור בר השגה ואנחנו בעצם מראים למדינה את הדרך. הדבר נכון גם בהתמודדות מול הקריטריונים, יש לנו קריטריונים משלנו עם עדיפות לאדם העובד. מיצוי כושר ההשתכרות הוא אחד מאבני היסוד של של דיור בר השגה".

לייבה הוסיף כי מספר המשכורות שנדרש היום לשם לרכישת דירה בישראל הוא מטורף – "מדובר בסכום לא הגיוני לחלוטין. חייבים לשנות את זה ואנחנו מתחילים לעשות מה שאנחנו יכולים. במקביל אני מדגיש שעל הממשלה לפעול גם במישור הלאומי – אנחנו דורשים יותר היצע, יותר פרויקטים של מחיר למשתכן. אנחנו דורשים שבמסגרת חוק התכנון והבנייה יהיה סעיף ברור שיתייחס לדיור בר השגה, סעיף שהיום לא קיים היום בחוק התכנון והוא נחוץ מאוד כדי לקדם בניה לדיור בר השגה".