שוק ההון    

בתי ההשקעות ב-2018 – ילין לפידות הכי רווחי; פסגות הכי גדול, אלטשולר שחם הכי צומח

PIXABAY

 

ילין לפידות הוא בית ההשקעות הכי רווחי במערכת – ילין לפידות הוא הרווחי ביותר זה שלוש שנים, למרות שהוא לא הכי גדול בנכסים.

בית ההשקעות פסגות מוביל בהיקף הנכסים המובילים, אבל הוא לא מהגופים הרווחים.

אלטשולר שחם הוא הצומח ביותר בהיקף הנכסים, אבל הוא ירד ברווח הכולל בשנת 2018.

 בהסתכלות כוללת על בתי ההשקעות ב-2018 הרי שלא נרשמה צמיחה בהכנסות וברווח. מדובר בשנה של קיפאון, אבל אפשר לכנות זאת קיפאון חיובי – התוצאות של בתי ההשקעות על פני זמן חיוביות, והתוצאות בשנים האחרונות הן שיא. אז נכון שיש תנודתיות בתוצאות וכאשר השווקים הפיננסים יהיו חלשים זה יתבטא במספרים של החברות, אבל בינתיים הם מרוויחות בצורה נאה, וגם – בסופו של דבר התחום כמכלול ימשיך לגדול מהסיבה הפשוטה – היקף הנכסים המנוהלים במגמת עלייה ולא צפוי שמגמה זו תשתנה. כמו כן, לראשונה אחרי שנים יש התייצבות בדמי הניהול בקרנות נאמנות, קרנות השתלמות ובגמל. עם זאת, בקרנות הפנסיה צפויה ירידה נוספת בדמי הניהול.

פסגות עם נכסים בסך 176 מיליארד שקל

בית ההשקעות  פסגות מנהל נכסים בהיקף של 176 מיליארד שקל. מיטב דש אחריו עם קרוב ל-170 מיליארד שקל. שלישי בדירוג אלטשולר שחם, ורביעי – ילין לפידות.

 ילין לפידות עם רווח של 152 מיליון שקל

ילין לפידות סיים את 2018 ברווח של 152 מיליון שקל. פסגות אחרי מס סיים כנראה עם רווח נמוך יותר, אבל בהינתן הרווח המייצג, ללא מחיקות חד פעמיות, נראה שהרווח המייצג של פסגות גבוה יותר משל ילין לפידות.

דירוג קופות גמל להשקעה – מנייתי – שנה אחרונה

קופת הגמל שלכם עם נכסים לא סחירים? זהירות, יש גם סיכונים!