חדשות    

גאווה בינלאומית: ה-SNC משיק מאגר פתרונות טכנולוגיה-רפואית של חברות ישראליות – להתמודדות עם מגפת הקורונה

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-03/2020

מאגר המידע שהשיק הארגון עבור מדינות המתמודדות עם המשבר, כולל למעלה מ-70 חברות הייטק היכולות לספק מענים שונים, החל בניטור מרחוק, דרך הגנה ומניעה וכלה בטיפול בחולים מנכ"ל הארגון: "לישראלים ניסיון רב בעתות חירום ובחשיבה מחוץ לקופסה"

ארגון Start-Up Nation Central (SNC) יצר מאגר מידע מקיף של פתרונות טכנולוגיה-רפואית ישראלית, היכולה לסייע במאבק העולמי בנגיף הקורונה. נכון למועד כתיבת הידיעה מופיעות במאגר למעלה מ-70 חברות הייטק, היכולות לספק פתרונות שונים – החל ב במטרה להפחית את העומס על מערכות הבריאות ולצמצם מגע ישיר עם חולים פוטנציאליים.

המאגר מחולק לחמש קטגוריות בעולם הטכנולוגי-רפואי. הגדולה ביותר היא קטגוריית "ניטור מרחוק" (Remote Monitoring), הכוללת חברות המאפשרות ניהול אבחון החולים והחשודים כחולים מרחוק, תוך צמצום החשיפה של הצוותים הרפואיים ותעדוף הטיפול בחולים לפי חומרתם.

הקטגוריה השנייה בגודלה היא אבחון ותמיכה בקבלת החלטות של הצוותים הרפואיים (Diagnostics and Decision Support). בקטגוריה זו נכללות חברות המאפשרות זיהוי חולים על פי דגימות קול,  תסמינים שונים ונתונים המוזנים למערכת על חולים סימפטומטיים המצויים בסיכון גבוה יותר מלכתחילה.

הקטגוריה השלישית – הגנה ומניעה (Protection and Prevention) – כוללת למשל חברה שפיתחה טכנולוגיה ליצירת בדים המגנים על הלובשים מהידבקות בנגיף.

קטגוריה רביעית מוקדשת להיבטים החברתיים והנפשיים של הטיפול במחלה (Social and Mental Aspects), ובה מוצגת בין היתר חברה המציעה פתרונות לאוכלוסיית הגיל השלישי המתמודדת עם בדידות בשגרה וקל וחומר בתקופה מאגרת זו.

הקטגוריה האחרונה עוסקת בטיפול בחולים (Treatment) הלכה למעשה והיא כוללת למשל חברות המטפלות באמצעות חלבונים המצויים בפלסמה אנושית.

פרופ' יוגי'ן קנדל, מנכ"ל ארגון ה-SNC ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה של ישראל לשעבר: “החדשנות הישראלית יכולה לסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה, שמציב בפני העולם סכנה קיומית הולכת ומתפתחת. לישראלים ניסיון רב בעתות חירום ובחשיבה מחוץ לקופסה, ואנו רוצים לתרום את חלקנו בשעה קשה זו.

"הטכנולוגיות השונות שפותחו בישראל רלוונטיות לאספקטים רבים בהתמודדות העולמית מול נגיף הקורונה – ובראשן אבחון מהיר וחכם שיוריד את העומס האדיר בבתי החולים, יסייע בתעדוף משימות קריטיות ובשמירה על בריאות הצוות הרפואי. Star-Up Nation Central נמצאת בקשר עם מוסדות רפואיים, ממשלות וארגונים ברחבי העולם ומוכנה לסייע ככל שיידרש לקבל גישה לטכנולוגיות אלו, שיכולות להציל חיים".

האם לעבור מסלול השקעה בעת משבר הקורונה

הפד' ירחיב את הרכישות כדי להתמודד עם הקורונה