גאפ, אחת מחברות האופנה הגדולות בעולם, תתפצל לשתי חברות – אולד נייבי וחברה נוספת שתכלול את המותגים גאפ ובננה ריפבליק, ומותגים נוספים.על רקע הדיווח, והתקווה להציף ערך, מזנקת מניית גאפ ב-20% במסחר בוול-סטריט.
כמו כן, דיווחה גאפ כי תסגור 230 חנויות בשנתיים הקרובות, כחלק מארגון מחדש נרחב. חנויות אלה, בנוסף ל-68 שכבר נסגרו, מהוות מחצית מכלל החנויות של החברה.
אולד נייבי היא המותג המוביל כיום בחברה, כנראה בזכות מגוון רחב של בגדים במחירים עממיים, שהפכו את המותג לאטרקטיבי עבור קהל צרכנים רחב. מנגד, המותג גאפ לא ממש מצליח להתרומם.
"ברור לנו כבר תקופה ממושכת שעסקי ולקוחות אולד נייבי הלכו ונהפכו למשהו נפרד ממותגי האיכות שלנו במשך הזמן", אמר יו"ר גאפ, רוברט פישר, על רקע הכוונה לפצל את הפעילות; ומנכ"ל החברה, ארט פק הוסיף – "קראתי בעבר לשנות את החברה מהיסוד, אך איני עושה זאת כעת. מה שאני מעוניין בו הוא שינוי הדרגתי במשך הזמן, ואני די בטוח ונינוח לגבי מה שאני רואה עד עכשיו".
אולד נייבי, על פי ההערכות תהפוך לחברה ציבורית נפרדת עד 2020. לאולד נייבי מכירות שנתיות של כ-8 מיליארד דולר, בעוד למותגים האחרים הכנסה משותפת של 9 מיליארד דולר.
במקביל פרסמה גאפ את דוחותיה לרבעון הרביעי: הרווח הנקי הסתכם ב-276 מיליון דולר, 72 סנט למניה, לעומת 205 מיליון דולר, 52 סנט למניה, ברבעון המקביל. המכירות ירדו מ-4.8 מיליארד דולר ל-4.6 מיליארד. האנליסטים ציפו לרווח נקי של 67 סנט למניה על מכירות של 4.7 מיליארד דולר.