שוק ההון    

גב ים – גידול בהוצאות המימון הביא לירידה ברווח הנקי ל-67 מ' שקל; ה-EBITDA עלתה ב-2% ל-104 מ' ש'

אבי יעקובוביץ- מנכל גב ים. קרדיט צילום- סיוון פרג

חברת גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB, המנוהלת על-ידי אבי יעקובוביץ, סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 3% בהכנסות3%, ה-NOI צמח אף הוא בכ-3% וה- EBITDA- גדלה בכ-2%.

הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכמו בסך של כ-116מיליון שקל, גידול של 2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ה- NOI ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-112 מיליון שקל, בהשוואה לכ-109 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול בשיעור של 2.8%.

ה- EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-104 מיליון שקל, בהשוואה לכ-102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-2%.

ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2018 בכ-53 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-11%.

הרווח הנקי, ברבעון השלישי בסך של כ-67 מיליון שקל, בהשוואה ל- 82 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, כתוצאה מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ומגידול בהוצאות המימון שהסתכמו ברבעון השלישי בכ-43 מיליון שקל לעומת כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

סגי איתן, סגן יו"ר דירקטוריון גב-ים מקבוצת נכסים ובנייןIDB  ציינה: "גב-ים מקבוצת נכסים ובניין IDB, מציינת הבוקר 40 שנים מאז הנפיקה לראשונה את מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. ברבעון השלישי של השנה גייסו גב-ים והחברה הבת גב-ים נגב חוב בסך כולל של למעלה מ-920 מליון שקל, באגרות חוב שקליות, שאינן צמודות. הביקושים הגדולים בשתי ההנפקות והצלחתן, מעידים על האמון של שוק ההון בגב-ים, לאורך כל שנות פעילותה, כמו גם היום.

ברבעון האחרון, העלתה חברת מדרוג את דירוג האג"ח של גב-ים ל-Aa2, בהמשך להעלאת הדירוג על-ידי חברת S&P מעלות ל-AA. זוהי עדות נוספת ליציבותה של גב-ים בשוק ההון ובכלל, כחברת נדל"ן מניב גדולה ומובילה בישראל.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB, ציין: "אנו ממשיכים לחוות ביקושים גבוהים וחזקים בכלל נכסי החברה. שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועוצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, וההיצעים נספגים. הביקושים להייטק מחזקים את שוק המשרדים. החברות המובילות והמיקומים המובילים ממשיכים לפגוש שוכרים איכותיים. שוק המשרדים בצירי המע"ר המרכזיים בתל-אביב מתפקד במלוא כוחו וממשיך להוביל.

גב-ים, המציינת בימים אלו 90 שנה להיווסדה, ונסחרת מזה 40 שנות מסחר בבורסה לני"ע, ממשיכה להציג עוצמה וצמיחה, המתבטאת הן ברמת הביקושים וברמת מחירי השכירות והן בשיעורי תפוסה גבוהים של למעלה מ-98%. לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-900 אלף מ"ר ברחבי הארץ, וכן עתודות קרקע הכוללות זכויות בנייה זמינות בהיקף של כ-460 אלף מ"ר באזורי ביקוש. בנוסף, החברה מובילה תכניות בניין עיר בהיקף של 250 אלף מ"ר (חלק החברה 160 אלף מ"ר).

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 השקיעה החברה סך של כ-234 מיליון שקל בשמונה פרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה. עם השלמתם, תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.1 מיליון מ"ר, אשר יניבו כ-590 מיליון שקל בשנה, החל מהרבעון הראשון של שנת 2022. פרויקטים אלו ימשיכו להוביל את גב-ים להמשך צמיחה, וביסוס המוניטין שלה כחברת הנדל"ן המניב המובילה בישראל.

נכון ליום 30 בספטמבר 2018, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-899 אלף מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ (כולל שטח של כ-19 אלף מ"ר (חלק החברה) המוחזק על ידי חברת גב-ים ממן נכסים בלוד בע"מ, חברה בשליטה משותפת המוצגת לפי שיטת השווי המאזני.

חברת גב-ים לקרקעות, מקבוצת נכסים ובניין IDB, עוסקת, בעצמה ובאמצעות החברות הבנות שלה, בתחום הנכסים המניבים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, שיווק, השכרה, תחזוקה וניהול של פארקי הייטק, פארקים עסקיים ותעשייתיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, לוגיסטיקה, אחסנה וחניונים באזורי ביקוש ברחבי הארץ.

לגב-ים כיום כ-900 אלף מ"ר נכסים מניבים, הפרוסים ב-19 פארקי ומרכזי הייטק, תעשייה ולוגיסטיקה, ב-17 ערים שונות.

הפארקים המרכזיים של גב-ים – פארק מתם בחיפה, שלושה מרכזי הייטק בהרצליה פיתוח, פארק גב-ים רחובות (בשיתוף מכון ויצמן), ופארק גב-ים נגב (בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון ועיריית באר שבע),

לגב-ים כ-450 שוכרים, ביניהם חברות ההייטק המובילות בעולם ובארץ – אפל, גוגל, יאהו, מייקרוסופט, IBM, אינטל, אלביט מערכות, פיליפס, אמזון ועוד.

גב-ים פועלת בימים אלו לייזום 8 פרויקטים שונים ברחבי הארץ – פרויקט הדגל של החברה – פרויקט ToHa בתל-אביב, קמפוס אמזון (פרויקט מתם-ים) ומגדלי מתם מזרח שלב א' בפארק מתם בחיפה, בניין נוסף בפארק גב-ים רחובות, בניין נוסף בפארק גב-ים חולון, בניין נוסף בפארק גב-ים נגב, בניין ראשון בגב-ים רעננה ומרכז לוגיסטי נוסף בפארק גב-ים מפרץ חיפה.