חדשות    

גוגל מאפשרת ליצור אפליקציית למידת מכונה בלי ללמוד לתכנת

צילום: גוגל

לא רק מתכנתים יכולים לבנות אפליקציות. גוגל השיקה אפליקציה בשם teachablemachine. המאפשרת לכל אחד ליצור מודולים של למידת מכונה ללא ידע מוקדם. למרות שמודל ראשוני הוצג כבר לפני שנתיים עכשיו הוא משודרג – ומאפשר לאמן מודלים שכאלו, ולהטמיע אותם בקלות בפרוייקטים מקצועיים ואמיתיים שאתם עובדים עליהם כמו אתרים או אפליקציות.

עוד אפשר  לייצא את המודל ל-Glitch או ל-Tensorflow  – ספריית למידת המכונה של גוגל. כדי ליצור את האפליקציה פשוט היכנסו לאתר, ליחצו על הכפתור ״Get Started והתאמנו.

יש כמה מודלים, למשל מודל מבוסס תמונות,  שבהן אפשר להבחין בין תמונות ואף לזהות חפים ולהבחין בין דמויות – ההבחנה בין דמויות נעשית כך:  מגדירים  מה יופיע ב-Class 1 ומה יופיע ב-Class 2  ולבחור האם להעלות תמונות של השניים – או פשוט יותר, לתת לכלי גישה למצלמה שבלפטופ ולהקליט כמה שיותר דוגמיות של הדמויות, בפוזיציות שונות. לאחר מכן לוחצים על כפתור ה-Training, המתינו כמה שניות, ותוכלו לצפות בתצוגה מקדימה של המודל שיוצרים בתוך רגע ; מודל האודיו יודע להבחין בין צלילים שונים; ומודל פוזיציה – שבו אפשר לזהות תנוחות כמו שכיבה, ריצה, עמידה ועוד.

כמו תמיד במוצרים של גוגל מדובר בכלי פשוט  וקל אך עדיין דורש המון עבודה עד שתוציאו מודל איכותי. לכל פרויק טעם זאת, נדרשת רק עבודה של 1–2 דקות לפרויקט.

מהי למידת מכונה

למדת מכונהל (Machine Learning; לעיתים מכונה גם למידה חישובית) היא תת-תחום במדעי המחשב ובבינה מלאכותית המשיק לתחומי הסטטיסטיקה והאופטימיזציה. התחום עוסק בפיתוח אלגוריתמים המיועדים לאפשר למחשב ללמוד מתוך דוגמאות, ופועל במגוון משימות חישוביות בהן התכנות הקלאסי אינו אפשרי. אין לבלבל בין תחום זה, שבו המחשב הוא הלומד, ובין למידה ממוחשבת, שבה המחשב משמש כעזר למידה על ידי הרצת לומדה או בדרך אחרת.

שירות עקוב אחריי: אפליקציות מעקב אחר הילדים

מה עושה מערכת ההפעלה IOS13, החדשה של אייפון