חדשות    

גוגל מדייקים יותר את תוצאות החיפוש שלכם

בפוסט שהעלה פאנדו נאיק ,מהצוות הטכני בגוגל המתמחה במנוע  החיפוש,  הוא ציין כמה שינויים מהותיים שעוברים על מנוע החיפוש הפופולרי. לפיו, 15% מהחיפושים ייחודיים, ולכן נוצרו כלים לתוצאות שקשה להם יותר לחזות.

לפי נאיק, פעמים רבים לא יודעים לנסח את מילות החיפוש, בעיקר בגלל חוסר היכרות עם המונח, כך נחפש מונח בשגיאות כתיב, או מונח לא מדויק, לכן בגוגל פיתחו שיטות לפענח את כוונתכם ולא המונח המדויק שהקלדתם.  בעוד במילה או שתיים זה קל יותר, כאשרר הביטוי ארוך יותר זה כבר מסובך.

הכלי החדש של גוגל, שנקרא ברט, יעבוד טוב יותר, לפי נאיק, ככל שהביטוי ארוך יותר ובשפה טבעית יותר, כלומר כאילו הייתם מדברים עם חבר. החידוש של ברט הוא שהוא מסוגל, לפי גוגל, להבין את ההקשר המלא לפי המילים הצפויות לבוא לפני ואחר מילת החיפוש. כך בגוגל מנחשים את כוונתכם. החידוש העיקרי הוא בתחום החומרה ובטכנולוגיית הענן של גוגל, במטרה להגיע לתוצאות מדויקות ומהירות יותר.

מבחינה בלשנית ניתנת חשיבות למילות יחס, כך למשל בחיפוש: אזרח מחפש טיסה ארה"ב אל ברזיל, בגרסאות הקודמות לא ניתנה חשיבות למילת היחס, וכך גם הטסים מברזיל לארצות הברית קיבלו תוצאות.  החידוש הוא גם במילים זהות בעלות משמעות שונה, שבמילות ביטוי  ארוכות יותר קל לאלגוריתם להבין את הקונטקסט.

נכון לעכשיו המודל פועל בארצות דוברות אנגלית, אך הכוונה להרחיבו למדינות נוספות. נאיק מציין ששיפור חל גם בשפות כמו פורטוגזית וקוריאנית. לדוברי העברית יש למה לחכות.

מנוע חיפוש הקניות של גוגל – שינויים בהרגלי הצריכה 

לא רק גוגל: אלה מנועי החיפוש שכדאי לכם להכיר