חדשות    

גוגל מחרימה את וואווי

על פי צו של הנשיא טראמפ גוגל  לא תאפשר עדכוני תוכנה במכשירים החדשים של וואווי ושימוש באפליקציה שלה

גוגל  הפסיקה את ההתקשרות העסקית שלה עם וואווי. כך מכשירים עתידיים של החברה לא יכללו עדכונים לאנדרואיד, ושירותים כמו יוטיוב וג'ימייל. גם חנות האפליקציות Play Store  לא תפעל.

על פי רויטרס גוגל מסרה ללקוחות וואווי שמי שכבר קנה סמארטפון של וואווי, שעליו מותקנים אנדראויד ו-Play Store המכשיר שלו, כולל החנות והאבטחה ימשיכו לתפקד כרגיל. עם זאת, בהמשך השנה צפויה לצאת הגירסה הבאה של אנדרואיד המכונה כעת Q ולא ברור אם תעודכן.

כיוון שאנדרואיד מסופקת ברשיון פתוח, וואווי יכולה להשתמש בה ללא שיתוף פעולה עם גוגל – אך בלי העדכונים והתמיכה. בוואווי הודיעו לפני כחודשיים כי כבר עובדים על טכנולוגיה משלהם כתוכנית גיבוי.

ולמה בעצם גוגל מחרימה את וואוי? גוגל למעשה מצייתת לצו ממשלתי בארצות הברית, שעליו חתום הנשיא דונלד טראמפ, ולפיו על חברות אמריקאיות להחרים את וואווי לצד חברות סיניות ואוסר לנהל איתן עסקים. וואווי נמצאת במקום שני בעולם במכירת סמארטפונים, אחרי סמסונג ולפני אפל. מידת ההשפעה עליה, בעקבות הצו, ובעקבות ההחלטה של גוגל עדיין נבחנת על ידי אנשי החברה.

בין השאר נוצר החשש שציוד של חברת וואווי לרשתות סלולר מאפשר לחברה לאסוף מידע ולבצע ריגול במדינות זרות; וכן החשש מצד ארה"ב שוואווי תשיג עליונות טכנולוגית בעתיד שתאיים על ארה"ב.

מחברת וואווי נמסר בתגובה: "וואווי תמשיך לספק עדכוני אבטחה ושירות לאחר קניה לכל משתמשי וואווי והונור  המחזיקים במכשירי סמארטפון או טאבלט שנמכרו בעבר או שעדיין נמכרים במלאי הגלובלי".

על פי דיווח בבלומברג, גם יצרניות השבבים קוואלקום, ברודקום, אינטל ו-Xilinx הודיעו לעובדיהן שהן מקפיאות את העסקים שלהם עם וואווי ולא יספקו להם רכיבים וטכנולוגיות עד הודעה חדשה.

אין לדברים אישור רשמי מצד החברות. אם כך יקרה, לדבר יכולה להיות השפעה גם על צרכנים בישראל שירצו לקנות מכשירי וואווי בעתיד

מחיר הסמארטפון המתקפל של וואווי: 2,229 יורו

OnePlus 7 Pro – כבר לא בקטגוריית הזולים