שוק ההון    

גולף – עברה לרווח ב-2017; רבעון רביעי חזק

רביב ברוקמאייר; צילום: לנס הפקות

ההכנסות גולף ב-2017 הסתכמו בכ- 876 מיליון שקל, גידול של 5.1% לעומת אשתקד. ברבעון הרביעי הסתכמו המכירות ב-242.3 מיליון שקל –  עלייה של 4.7% לעומת רבעון אחרון ב-2016.

אפי רוזנהויז יו"ר הדירקטוריון ורביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2017 כולה, כפי שבאו לידי ביטוי בגידול בשורת המכירות, מהתייצבות הרווחיות הגולמית וגידול ברווח התפעולי תוך שיפור משמעותי בשיעורו. אנו מציגים בשנת 2017  צמיחה בפדיון הממוצע למ"ר הן בתחום הבית והן בתחום האופנה, זאת גם בחנויות זהות וגם בסך שטח חנויות כל תחום.

"תוצאות אלו הושגו בעיקר הודות לדבקות ביישום תוכניות העבודה של החברה, לרבות סגירת פעילויות הפסדיות, ייעול שרשרת האספקה ותנאי הסחר וחיזוק המותגים.  זאת חרף העלייה בשכר המינימום ותנאי השוק המאתגרים, בעיקר במחצית השניה של השנה. שיעור הרווח הגולמי בשנת 2017 גדל ב-2.3% לכ-59.8% הודות לירידת שערי המט"ח ושיפור תנאי הסחר שקוזזו חלקית מגידול בשיעור ההנחות ללקוחות. החברה השיגה תזרים מפעילות שוטפת שהסתכם בכ- 92 מ' ש"ח. 

"אנו מייחסים חשיבות הולכת וגדלה לתחום המסחר המקוון והשקנו בשנה החולפת גם את אתר גולף אנד קו באמצעות פלטפורמת עדיקה. שלוש שנים לאחר רכישתה האסטרטגית של עדיקה– הונפקה עדיקה בהצלחה לפי שווי חברה של 168 מיליון ש"ח. כבעלת המניות הגדולה ובעלת השליטה אנו מאמינים כי עדיקה תמשיך להוביל את תחום האונליין בישראל.

 "רשת העודפים "ספרינט" אשר עד לפברואר 2018 הופעלה ע"י מפעיל, הועברה לניהולה של החברה, ואנו מעריכים כי יישום תוכניותנו לגביה יבוא לידי ביטוי חלק כבר בשנת 2018. הפעולות שאנו מבצעים היום יהוו תשתית להמשך פעילותה וצמיחתה של הקבוצה בשנים הבאות וישפרו את יכולת התמודדותה בשוק תחרותי ודינמי".

 

תמצית נתוני הרבעון הרביעי לשנת 2017:

  • מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 241.7 מיליון ש"ח, לעומת כ-231.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 4.4%. העלייה במכירות הרבעון נבעה בעיקר מגידול בהכנסות עדיקה בסך 8 מיליון ש"ח וגידול נטו בהכנסות שאר הרשתות בסך של כ- 1 מיליון ש"ח.

 

מכירות אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-105 מיליון ש"ח לעומת כ-106.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, הירידה נבעה בעיקר מסגירת הרשתות ההפסדיות בלו בירד, נעלי מקס מורטי מיס ספרידג'ס ודורותי פרקינס, וקוזזה בחלקה מגידול במכירות עדיקה.

מכירות אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-136.7 מיליון ש"ח לעומת כ-125.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נבע מעליה במכירות מותגי גולף און ליין.

  • הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-145.8 מיליון ש"ח (המהווה כ-60.3% מההכנסות), לעומת כ-139.0 מיליון ש"ח (המהווה כ-60.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בסכום הרווח הגולמי בהיקף של 4.9% נבעה בעיקר מירידה בשער החליפין של הדולר אשר קוזזה בחלקה מגידול בשיעור ההנחות שניתנו ללקוחות.

  • הרווח התפעולי השוטף ברבעון הסתכם בכ- 20.2 מיליון ש"ח לעומת כ-14 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי בסך של 44% נובע בעיקר מהעלייה ברווח הגולמי.

  • הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 18 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.5% מההכנסות), לעומת כ- 7.9 מיליון ש"ח (המהווה כ- 3.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 128%.

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-13.5 מיליון ש"ח (המהווה 5.6% מההכנסות) לעומת כ- 2.4 מיליון ש"ח (המהווה כ- 1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

  • ההון העצמי ליום 31 בדצמבר 2017 הסתכם בכ- 255 מיליון ש"ח לעומת 211 ש"ח ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נטו בהון בתקופת הדוח נובע בעיקר מהקצאת מניות פרטית שתמורתה הסתכמה בסך של כ-38 מיליוני ש"ח ומהרווח לשנה.

לגבי תחום האופנה:

  • הפדיון הממוצע למ"ר בשנת 2017 הסתכם בכ- 1,141 ש"ח – מהווה צמיחה של 4.6%.
  • הפדיון למ"ר ממוצע בחנויות זהות בשנת 2017 הסתכם בכ- 1,125 ש"ח – מהווה צמיחה של 2.9%

לגבי תחום הבית:

  • הפדיון הממוצע למ"ר בשנת 2017 הסתכם בכ- 1,123 ש"ח – מהווה צמיחה של 2.9%
  • הפדיון למ"ר ממוצע בחנויות זהות בשנת 2017 הסתכם בכ- 1,229 ש"ח – מהווה צמיחה של 5.3%

 

תמצית נתוני שנת 2017:

  1-12.2017 1-12.2016 הסבר
הכנסות ממכירות 873.5 830.8 הגידול נובע מגידול בהכנסות עדיקה וגידול נטו בהכנסות יתר רשתות הקבוצה בסך של כ- 13 מ' ש"ח.
רווח גולמי 523.9 479.2  
שיעור רווח גולמי מהמכירות 59.9% 57.7% העלייה בשיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר ומירידה בשער החליפין של הדולר והיורו אשר קוזזו בחלקם מגידול בשיעור ההנחות ללקוחות
רווח (הפסד) תפעולי שוטף (לפני הוצאות/הכנסות אחרות) 14.5 (7.2) העליה נבעה מהגידול בהכנסות וברווח הגולמי, וקוזזה בחלקה מהגידול בהוצאות המכירה וההנהלה
רווח (הפסד) תפעולי אחרי הוצאות/הכנסות אחרות 14.1 (53.3)  
שיעור הרווח (הפסד) התפעולי מהמכירות 1.6% (6.4%)  
רווח (הפסד) נקי 6.2 (56.7)  

אודות קבוצת גולף

פעילות החברה מתמקדת בעיצוב, קניינות, שיווק ומכירה קמעונאית בישראל של מוצרי אופנת ביגוד ואופנת בית. לחברה 318 חנויות הפזורות בכל רחבי הארץ בשני תחומי פעילות:

  1. תחום אופנת הלבשה – החברה עוסקת במכירה קמעונאית של מוצרי הלבשה עליונה ותחתונה, מוצרי הנעלה ומוצרי אופנה משלימים לנשים וגברים, באמצעות רשתות חנויות אותן היא מפעילה. מגזר זה כולל את המותגים: גולף, פולגת, אינטימה, ספרינט, טופ שופ ועדיקה.

2. אופנת בית – החברה עוסקת במכירה קמעונאית של מגוון מוצרים, הכוללים בעיקר מוצרי טקסטיל לבית, כלי מטבח ושולחן, ריהוט, כלי אמבט ומוצרים אחרים לבית, בגדי ילדים ,וכן מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה. במסגרת תחום זה נמכרת גם הלבשת ילדים ותינוקות. מגזר אופנת הבית כולל את רשתות גולף אנד קו, גולף קידס אנד בייבי וכיתן