שוק ההון    

גזית גלוב מממשת את החזקתה ב-FCR; תיפגש עם 3.3 מיליארד שקל

גזית גלוב ממשיכה במדינות המימוש האגרסיבית. החברה חתמה על עסקת ענק למכירת עיקר החזקותיה בחברת פירסט קפיטל רילטי (FCR) תמורת 1.2 מיליארד דולר קנדי (כ-3.3 מיליארד שקל) במזומן.
אם וכאשר תושלם העסקה שכפופה לאישורי בעלי המניות של FCR  (מכיוון שמדובר ברכישה עצמית) תקטן החזקתה של גזית ב-FCR מ-31.3% ל- 9.9%.
ההעסקה צפויה להיות בשני שלבים – שלב ראשון  FCR תרכוש כ-14.1% ממניותיה המוחזקות ע"י גזית גלוב, בתמורה לסכום של 742 מיליון דולר קנדי. במקביל, גזית גלוב צפויה למכור עוד 8.7% מאחזקותיה ב-FCR לסינדיקציה של חתמים בראשות בנק RBC הקנדי, ובתמורה ל-453 מיליון דולר קנדי. המכירה תתבצע במנגנון של "הצעת מכר מובטחת" (Bought Deal), כאשר מחצית מהתמורה תתקבל במועד השלמת העסקה, בכפוף להשלמת הרכישה העצמית, והמחצית השניה תתקבל בחלוף 12 חודשים ממועד השלמת השלב הראשון של הצעת המכר המובטחת.
חיים כצמן, מייסד, בעל השליטה ומנכ"ל גזית גלוב, אמר במקביל לדיווח על העסקה –  "מהלך זה מהווה צעד משמעותי נוסף ביישום האסטרטגיה עליה הכרזנו לפני יותר משנתיים, שעיקריה מכירת האחזקות בחברות ציבוריות בשלות, הורדת רמת המינוף, והגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי תוך התמקדות בנכסים דומיננטיים בערים מרכזיות.
"לאחר שני מימושי ענק בשנתיים האחרונות של אחזקותינו בשתי חברות ציבוריות בסדר גודל של כ-8 מיליארד שקל במזומן ועם תשואות IRR שנתי ממונף של כ- 20% בכל אחת מהשקעות אלה, אנו נחושים להמשיך ביישום האסטרטגיה שלנו, להגדיל עוד יותר את רכיב הנדל"ן הפרטי כשעיקר מאמצינו בעניין זה יכוונו לצפון אמריקה שם יש לנו הנהלה מנוסה ומיומנות של עשרות שנים, כמו גם היכרות עמוקה עם כל שחקני שוק הנדל"ן המקומי. במקביל נמשיך לפעול נמרצות להשביח את השקעותינו הקיימות בברזיל ונמשיך לפעול להשבחת והגדלת תיק הנדל"ן שלנו בישראל. באירופה נמשיך לפעול נמרצות להשביח את החברות שבשליטתנו ולהציף בהן ערך באמצעות השבחה של תיק הנכסים של חברותינו ובמגוון דרכים נוספות.
"אין ספק שמבחינתה של גזית גלוב, המהלך הזה, במידה ויושלם, הינו מהלך משנה חיים מבחינת החברה ואני משוכנע שעם השלמתו החברה תעלה על דרך חדשה-ישנה של חזרה למקורות, רכישת נכסי איכות שאינם ברי תחליף, מאזן חזק חסין מיתונים ונזילות גבוהה, הנהלה מקצוענית ובלתי מתפשרת שיכולה לאתר, להשביח את נכסינו לאורך זמן ולייצר תשואות עודפות".
כצמן הוסיף כי "יחד עם שותפי דורי סגל, התחלנו את הפעילות בקנדה בשנת 1998 עם נכס ראשון בשווי של 15 מיליון דולר קנדי. כיום, FCR הינה החברה המובילה מבין חברות הנדל"ן הקנדיות בתחום המרכזים המסחריים עם תיק נכסים מעולה של כ-10 מיליארד דולר קנדי, והנהלה איכותית בראשות אדם פול. אנו מאחלים ל-FCR ולהנהלתה הצלחה רבה בהמשך דרכם".