תוכן ממומן    

גיבוי בענן לעסקים – למי זה מתאים?

קרדיט לתמונה pixabay

גיבוי בענן הוא אחד השירותים הנחוצים ביותר לכל עסק – גדול כקטן. בשונה מסוגי גיבוי אחרים, גיבוי בענן מאפשר לנו לאחסן את המידע החשוב לעסק בבטחה, ומבטיח לנו כי המידע לא יימחק או ייהרס מכל סיבה שהיא. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהו גיבוי בענן?

גיבוי בענן הוא גיבוי המתבצע על גבי שטח אחסון וירטואלי ברשת האינטרנט. כלומר, בניגוד לשיטות גיבוי פיזיות אחרות, כמו למשל כונן קשיח, גיבוי בענן הוא גיבוי המאפשר לנו לשמור מידע וקבצים ברשת האינטרנט, על גבי שרת מרוחק אשר מנוהל על ידי ספק שירותים מקצועי.

 מי זקוק לגיבוי בענן?

כאמור, גיבוי הוא שירות נחוץ ביותר לעסקים, שכן המידע על העסק, כמו גם פרטי הלקוחות, התוכניות העסקיות, הספקים והחוזים – הם חומרים חשובים, שבלעדיהם לא ניתן לנהל פעילות תקינה בבית העסק. חשוב להבין כי צורות גיבוי רבות אחרות, אינן מבטיחות לנו בהכרח את המשך קיומו של המידע במקרה של תקלה. כונן קשיח, למשל, עשוי להתבלות או להיהרס; מחשב עשוי להיות חשוף לסכנות של וירוסים ואף קריסה ודיסק און קי לרוב לא יכיל מספיק מקום לגיבוי. גיבוי בענן, לעומת זאת, מאפשר לנו לאחסן כמות בלתי מוגבלת של מידע, בהתאם לגודל השטח אותו בחרנו, וכמו כן מבטיח לנו כי במידה ומתרחשת תקלה כלשהי – המידע שלנו יהיה מגובה בבטחה בשרת חיצוני ומרוחק, וכל עוד נשתמש בשירותי הגיבוי, תהיה לנו גישה קלה ונוחה אליו מכל מקום.

מהם היתרונות של גיבוי בענן לעסקים?

פתרון גיבוי בענן לעסקים הוא לא רק בטיחותי יותר, אלא גם נוח ופשוט במיוחד להפעלה. הגיבוי לרוב יתבצע מתוך פורטל ייעודי, המאפשר ללקוח גישה לענן ולקבצים המאוחסנים בו. את הפורטל ניתן לפתוח בדפדפן האינטרנט. לחילופין, ניתן ליצור מעין פורטל פרטי של בית העסק, דרכו תתאפשר גישה לענן ולחומרים המאוחסנים בו. פרט לעובדה שמדובר באמצעי בטיחותי, יעיל ונוח, לגיבוי בענן יתרונות נוספים, כאשר אלה העיקריים שבהם:

  • פטור מהשקעה בתשתית – גיבוי בענן מאפשר לנו להימנע מהשקעה בתשתית גיבוי פרטית.
  • חסכון כספי – בשל העובדה שאין צורך להשקיע בתשתית פרטית, כמו גם בעדכון הרכיבים שלה והחלפתם, מדובר בפתרון חסכוני למדיי מבחינה כספית.
  • גיבוי אוטומטי בפרקי זמן קבועים – גיבוי בענן מאפשר לנו לבחור פרקי זמן קבועים, בהם יתבצע גיבוי אוטומטי של המידע.
  • חסכון במקום – בשל העובדה שהגיבוי מתבצע בענן, מתפנה לנו מקום רב במחשבים של בית העסק, לצורך קיום הפעילות השוטפת. מדובר ברווח כפול, שכן מחשבים שאינם עמוסים במידע, לרוב גם עובדים באופן יעיל ומהיר יותר.
  • פרטיות ושמירה על חיסיון המידע – בשונה מסוגים רבים אחרים של גיבויים, הענן הוא מקום מאובטח, אשר מאפשר לנו לשמור על פרטיות וחיסיון המידע של בית העסק.