חדשות    

גירושי בזוס, היקרים מאז ומעולם: מקנזי בזוס תקבל מניות בשווי 35 מיליארד דולר

על פי הסכם הגירושין בין ג'ף בזוס לאשתו, היא תקבל מניות בשווי 35 מיליארד דולר, ותהפוך לאישה השלישית בעושרה בעולם, בזוס יישאר האיש העשיר בעולם בשווי 107 מיליארד דולר

ג'ף בזוס ימשיך  להחזיק ב־75% מהנתח שלו באמזון לאחר הגירושין מאשת ומקנזי, והיא תקבל מניות בשווי כ־35 מיליארד דולר במסגרת הסדר הגירושים היקר מאז ומעולם.

מבחינת זכויות ההצבעה באמזון מקנזי אמרה שתעביר אותן במלואן לג'ף בזוס, ולכן יוכל להחזיק באותו שיעור שליטה בחברה ששוויי הכמעט 900 מיליארד דולר. עוד אמרה מקנזי כי היא תוותר גם על כל אחזקותיה בעיתון "הוושינגטון פוסט" ובחברת החלל בלו אוריג'ין.

בעקבות ההסכם בזזוס צפוי להמשיך ולהיות האיש העשיר בעולם, משום שהשווי של אחזקתו באמזון, שתעמוד על 12% לאחר שיוסדרו הגירושים, מגיע לכ־107 מיליארד דולר לפי מחיר המניה הנוכחי. על פי מגזין "פורבס", הונו של בזוס  עדיין רב מזה של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, ששוויו מוערך ב־96.5 מיליארד דולר.

, הנתח של 4% שבבעלות מקנזי יהפוך אותה לאשה השלישית בעושרה בעולם אחרי פרנסואז בטנקור מיירס, יורשת לוריאל, ואליס וולטון בתו של מייסד וולמארט סם וולטון.

עקב ההסדר תהיה בעלת המניות הרביעית בגודלה באמזון, אחרי בזוס עצמו וקרנות ונגארד ובלאקרוק. הסכם העברת המניות הוא אחד מעסקאות המניות הגדולות בכל הזמנים ומאפיל על ההנפקה הראשונה לציבור של ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא ב־2014, אשר הניבה 25 מיליארד דולרים בהכנסות.

"אני אסירת תודה על כך שסיימתי את תהליך פירוק נישואי לג'ף תוך תמיכה הדדית ותמיכה מכל מי שהושיטו ידם אלינו. מצפה לשלב הבא של הורות משותפת וחברות",הודיעה מקנזי בטוויטר. "מתרגשת לקראת התוכניות שלי. אסירת תודה על העבר וממתינה לבאות".

בהודעתו שלו הודה בזוס למקנזי ואמר כי הוא אסיר תודה על תמיכתה ועל התנהלותה. "היא היתה שותפה, בת ברית ואם מדהימה. היא מלאת תושייה, מבריקה ואוהבת ואני יודע שתמיד אלמד ממנה".

שאר  הסדרי החלוקה של שאר הנכסים של בני הזוג בזוס, כמו נדל"ן, השקעות פרטיות וקרנות צדקה, וכן פרטים לגבי הסדרי המשמורת על ארבעת ילדיהם,  לא ייחשפו משום שאלו מעוגנים בהסכמי סודיות.

עוד נודע כי בבעלות השניים בתים בסיאטל, ניו יורק, וושינגטון ובברלי הילס, כמו גם חווה בשטח כ־120 קמ"ר במערב טקסס. בזוס ביצע השקעות דרך קרנות השקעה פרטיות במגוון חברות, ובהן אובר, Airbnb וטוויטר. כמו כן, השניים הקימו קרן צדקה בשווי 2 מיליארד דולר בשנה שעברה, שמתמקדת בחינוך בגיל הצעיר ובסיוע למחוסרי בית. הם גם מכהנים כדירקטורים בקרן של הוריו של בזוס. על חוקי מדינת וושינגטון, על הבני הזוג הגרושים לחלוק בהכנסה וברכוש שצברו מאז הנישואין, בתנאי שלא נחתם הסכם אחר.

הגירושים של בני הזוג בזוס כנראה נבעו מפרסום של "נשיונל אנקוויירר"כי בזוס מנהל רומן עם לורן סנצ'ז, מגישת הריאלטי. בזוס פתח בחקירה לגבי הנסיבות שבהן הגיעו לעיתון הודעות טקסט אינטימיות בינו לבין המאהבת. הוא האשים את המו"ל, אמריקן מדיה, בסחיטה באיומים, וטען כי העיתון איים לפרסם צילומים חושפניים שלו והודעות טקסט, אם לא יבטל את החקירה.

ג'ף בזוס ואמזון – מי האיש ומה העקרונות שהובילו אותו להיות האיש העשיר בעולם