שוק ההון    

גלובל פאוור: מעבר מהפסד שנתי לרווח של כ-27 מיליון שקל

הרווח שנרשם הינו בעקבות השלמת העסקה לרכישת אחזקותינו בתחנת הכוח אי.פי.אמ באר טוביה

גלובל פאוור, העוסקת בייזום תחנות כוח ומתמקדת בגז טבעי, ביוגז ואנרגיה סולארית, פרסמה את תוצאותיה ל-2018. אלו עיקרי הדברים:

ההכנסות בשנת 2018 הסתכמו בכ-58.5 מיליון שקלים לעומת כ-9.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מרווחי אקוויטי, בעיקר מהשלמת העסקה ועליית ערך אחזקותיה בחברת אי.פי.אמ אחזקות (בעלת השליטה באי.פי.אמ באר טוביה) בסך של כ-48 מיליון שקל כתוצאה מרכישה במחיר טוב, כמו גם מעלייה בהכנסות ממתן שירותים לחברות מוחזקות אשר בשנת 2018 הסתכמו בכ-6.3 מיליון שקלים ב-2018, לעומת כ-2.4 מיליון שקל ב-2017 ובקיזוז חלק מההפרשה לירידת ערך של פרויקטים ברשת החלוקה כתוצאה מפרסום האסדרה בתחום זה על ידי רשות החשמל.

הרווח הנקי בשנת 2018 עלה באופן מהותי והסתכם בכ-27.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5.1 מיליון שקל בשנת 2017. הגידול ברווח הנקי נובע בעיקר מהשלמת עסקה ועליית ערך המיוחסת לאחזקות החברה בתחנת הכוח אי.פי.אמ. באר טוביה בע"מ, בקיזוז עלייה בהוצאות המימון (אשר חלק ניכר מהן אינן תזרימיות ונובעות מיישום כללי חשבונאות בינלאומיים) נשוא מימון תחנת כוח זו.

חברת ג'י.פי. גלובל פאוור בע"מ נוסדה בשנת 1999 ופועלת כיזמית בתחום ייצור החשמל החל משנת 2001. החברה מוחזקת בשליטה משותפת של משפחת כספי וקבוצת פטרולגז (אהוד בן-ש"ך). גלובל פאוור מתמחה וממוקדת בתחום תחנות כח מונעות גז טבעי או ביו-גז (אנרגיה מתחדשת) ולאחרונה החליטה לפעול גם בתחום האנרגיה הסולארית. החברה מחזיקה ומפתחת צבר תחנות כוח משמעותי ומפוזר, ומשלימה תקופת ייזום ופיתוח בת למעלה מ-10 שנים במימון עצמי של בעלי מניותיה בהיקף כספי כולל של כ-50 מיליון שקל.

לדברי אהוד בן-ש"ך, יו"ר החברה: "אנו מסכמים את שנת 2018, במהלכה השלמנו הנפקת מניות ראשונה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, עם רווח נקי של לכ-27.5 מיליון שקל. הרווח שנרשם הינו בעקבות השלמת העסקה לרכישת אחזקותינו בתחנת הכוח אי.פי.אמ באר טוביה ומבטא את השבחת הערך ההדרגתית שלה. ההקמה של תחנת הכוח החלה לפני כשנה והיא צפויה להיות אחת מתחנות הכוח המשמעויות במדינת ישראל. ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח צפויה להתקיים ברבעון הרביעי של שנת 2020, ובימים אלו אנו משלימים עסקה להגדלת חלקינו בה לכ-29%. במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח וקידום פעילותנו בתחום תחנות הכוח ברשת חלוקת החשמל ובתחום האנרגיה הסולארית".

גי.פי גלובל