שוק ההון    

גלוברנדס מדווחת על הארכת ההתקשרות עם קונצרן הטבק BAT – אין שינוי בתחזית הרווח

קרדיט: pixabay

גלוברנדס מדווחת על הארכת ההתקשרות עם קונצרן הטבק BAT – עדכון התנאים המסחריים כולל מעבר לחיוב שקלי; לא צפויה השפעה מהותית על רווחיות החברה

 גלוברנדס, יבואנית ומפיצה של מותגי טבק ועישון וממתקים של החברות המובילות בעולם, מדווחת על הגעה להסכמות עקרוניות עם אחת מספקיות הטבק המובילות בעולם, חברת BAT (British American Tobacco) על הארכת ההתקשרות בין הצדדים.

גלוברנדס מפיצה את מוצרי הטבק של BAT מאז שנת 2006. הסכם ההתקשרות הנוכחי צפוי היה להסתיים באוגוסט הקרוב, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. כעת, יוארך ההסכם בכשלוש וחצי שנים נוספות עד לדצמבר 2022, עם אותה האופציה לחידוש שתי תקופות רצופות נוספות בנות שנה כל אחת, עד לחודש דצמבר 2024.

ההסכם החדש כולל עדכון תנאי סחר, הכוללים שינוי אופן התחשבנות ביחס למוצרי BAT הנמכרים על-ידי גלוברנדס, וכן מעבר לחיוב בשקלים, באופן שינטרל את החשיפה המטבעית מול BAT.

להערכת גלוברנדס, עדכון תנאי הסחר עם BAT לא ישפיע באופן מהותי על ההכנסות והרווחיות של החברה.

גדי נצר, מנכ"ל גלוברנדס: "אנו רואים חשיבות רבה בחידוש ההסכם עם BAT, שהינו אחד משני ספקי הטבק ומוצרי העישון המרכזיים של החברה. ההסכם החדש מספק ודאות לחברה לשנים הקרובות ובונה את התשתית להמשך הרחבת פעילותינו  העסקית, ויאפשר לנו להמשיך ולהשיא ערך לבעלי מניות החברה".

מניית גלוברנדס צנחה ב-22%; צפויה לאבד 33% מהרווח השנתי בתוך שבע שנים