תוכן ממומן    

גם דלק וגם חשמל – כל היתרונות של רכב ההיבריד הנטען

לאורך השנים האחרונות ראינו את כלי הרכב המונעים על מנוע חשמלי, מול כלי רכב המונעים על מנוע בנזין בוויכוח אין סופי. מהי השיטה הטובה ביותר? האם היכולת לנסוע ללא הגבלה ולתדלק במהירות בתחנת דלק הופכת את מנוע הבנזין לאפשרות המועדפת יותר? או שמא דווקא המנוע החשמלי השקט, החסכוני והידידותי לסביבה טוב יותר? התשובה מפתיעה. קיימת הכלאה בין כלי רכב חשמליים נטענים לבין כלי רכב המונעים על בנזין. היא נקראת רכב היברידי נטען או "פלאג אין".

מהו רכב היברידי נטען?

כלי רכב היברידיים קיימים בשוק כבר יותר מעשרים שנה. הם משלבים מנוע חשמלי שנטען כאשר הרכב נוסע עם מנוע בנזין. בשנתיים האחרונות יצאה גרסה מעודכנת לרכב ההיברידי המעניקה אפשרות נוספת – מילוי של הסוללה באמצעות עמדת הטענה ביתית או ציבורית. כך הנהג אינו חייב להתחיל לנסוע עם מנוע הבנזין כדי להתחיל למלא את הסוללה. כל עוד הסוללה מלאה ניתן לנסוע בלי למלא דלק ממש כמו כל רכב חשמלי 100%.

מהם היתרונות של רכב כזה?

ההמצאה החדשנית של רכב פלאג אין החלה בשל חיסרון קטן שיש לכלי הרכב החשמליים. לא ניתן להמשיך לנסוע בהם כאשר הסוללה מתרוקנת. לעומת זאת, כלי הרכב ההיברידיים הרגילים לא אפשרו לנהג להטעין את הרכב ממקור חשמל חיצוני. כיום, באמצעות רכב היברידי ניתן אפשר ליהנות מכל העולמות, לחסוך הון בעלויות הדלק בזכות הטענה חוזרת של הסוללה ולהמשיך להשתמש במנוע הבנזין כאשר אין זמן להטעין או אין מקור הטענה זמין. אם אתם יוצאים לטיול ארוך במדבר זהו הרכב המושלם עבורכם. הוא מסוגל להגיע למאות קילומטרים ללא הטענה ולהמשיך לנסוע על מכל דלק אחד בלבד.

בנוסף, כמו כל רכב חשמלי אחר, לרכב הפלאג אין יש גם יתרון משמעותי בשמירה על איכות הסביבה. כאשר המנוע החשמלי עובד, הרכב אינו פולט חומרים מזהמים. הנסיעה שקטה להפליא ואפשר להאזין למוזיקה באיכות אחרת.

שילוב של כל המנועים ליצירת עוצמה אמיתית

כאשר משלבים את כל המנועים יחד של כלי רכב בהנעה היברידית חשמלית מתקבלת תוצאה עוצמתית. הרכב מסוגל להגיע מאפס למאה קילומטרים במהירות ממש כמו שנוסעים על רכב מונע בנזין. ככל שחולפות השנים כלי הרכב המשלבים מנוע חשמלי מספקים עוצמה של מנוע המתאימה לכל נהג שרוצה חוויית נהיגה איכותית בכביש מהיר.

חשמלי זה יקר? אינכם מעודכנים בשינויים בעולם התחבורה

בעבר כל כלי רכב שהיה מבוסס על הנעה חשמלית היה מתומחר בתג גבוה משמעותית ממקבילו בהנעת הבנזין. כיום, ההבדל בין הנעה חשמלית לבנזין אינו גבוה, והחיסכון בעלויות הדלק בטווח הרחוק הופכות את ההשקעה הזו למשתלמת במיוחד. בנוסף, המגמה העולמית היא עידוד למעבר לאנרגיות מתחדשות, ולכן אנו רואים שבכל כמה שנים משרד התחבורה מעדכן לסירוגין הנחות והטבות שונות לבעלי רכב חשמלי. כלי הרכב הללו כוללים עיצוב חכם שמאפשר לסוללה להיות מוסתרת בחלק התחתון של הרכב או בחלקו הקדמי, ולכן חלל הרכב המיועד לנוסעים במושב האחורי נשאר מרווח ונוח להפליא.

לסיכום, אם אתם מעוניינים לסייע לכדור הארץ, וגם ליהנות מחוויית נהיגה מושלמת וחיסכון משמעותי בדלק, כלי רכב היברידיים נטענים הם הפתרון המושלם עבורכם. הם מעניקים לנהג את הגמישות המלאה לנסוע קילומטרים רבים ללא תדלוק מחודש, ומאפשרים לנהג הנוסע מרחקים קצרים להשתמש בעיקרון המנוע החשמלי הנטען. במהלך הנסיעה המנוע ההיברידי ממלא את הסוללה ואפשר להמשיך לנסוע רק באמצעות האנרגיה שהצטברה בה.