שוק ההון    

ג'רוזלם השקעות – משקיע לפי שווי 20 מיליון דולר; האמנם?

ג'רוזלם השקעות – משקיע לפי שווי 20 מיליון דולר; האמנם?

ג'רוזלם השקעות ומעין ונצ'רס התמזגו (מיזגו פעילות) לפני כשנה, אבל הגוף החדש שנוצר עדיין לא מבריא. שתי החברות האלו שעוסקות בהשקעה בסטרטאפים הפסידו ערמות של מיליונים, והמיזוג כך נראה לא ממש עוזר. בדוח הכספי האחרון לפני כשנה דיווחה החברה על הפסד כבר וגירעון של 16 מיליון שקל בהון העצמי.

מאז סביר להניח שההפסדים תפחו.  הצרות הם לא רק במישור העסקי ופיננסי. הבורסה השעתה את המסחר במניות החברה, ונראה היה שהיא הולכת לאט לאט להיעלם מהנוף. זו הסיבה שההודעה מהימים האחרונים מאוד מוזרה. על פי הנהלת החברה, היא מנהלת מו"מ עם משקיע זר שייכנס לחברה לפי שווי של 20 מיליון דולר אחרי הכסף. נזכיר שבשנים האחרונות היו כמה משאים ומתנים בסגנון זה וכלום לא קרה. עם זאת, לחברה יש שורה של סטרט אפים ומסיפק שאחד או שניים יצליחו כדי שהשלד הכמעט גמור הזה, יתעורר לחיים. אז או שיש משהו בפרוטפוליו שמדליק את המשקיע, או שזה עוד ניסיון עקר להיפגש עם כסף.

הנה ההודעה של הנהלת החברה – "החברה מתכבדת להודיע בזאת, כי ביום 02/10/2017 נחתם בין החברה לבין צד ג', שהינו משקיע זר שאינו קשור לחברה ("המשקיע"), מזכר הבנות בלתי מחייב לביצוע השקעה בחברה ("מזכר ההבנות"). בהתאם למזכר ההבנות, ישקיע המשקיע בחברה סך של 2 מיליון דולר ארה"ב, לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר ארה"ב (לפני הכסף). מזכר ההבנות יהיה בתוקף עד ליום 31.10.2017.

"ביצוע ההשקעה כאמור יהיה כפוף, בין היתר, להשלמת הליך בדיקת הנאותות על-ידי המשקיע לשביעות רצונו, לחתימה על הסכם השקעה מפורט, אישור האורגנים הרלוונטיים של החברה להסכם ההשקעה והתקיימות התנאים המתלים שיכללו בהסכם ההשקעה, ובכלל זה, אישור הבורסה לרישום למסחר של ניירות הערך שיוקצו למשקיע.

למען הסר ספק מובהר בזאת, כי אין כל וודאות כי אכן ייחתם הסכם השקעה ו/או כי אכן תבוצע השקעה בחברה בהיקף ובתנאים שפורטו במזכר ההבנות".