מדריכי בנקאות    

ג'רום פאוול – הנגיד ששולט בכספי העולם, מה האג'נדה שלו?

Official portrait of Governor Jerome H. Powell. Mr. Powell took office on May 25, 2012, to fill an unexpired term ending January 31, 2014. For more information, visit http://www.federalreserve.gov/aboutthefed/bios/board/powell.htm

ג'רום פאוואל הוא  ראש הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארצות הברית. הוא משמש בתפקיד זה מאז 2018.  הוא נולד ב-1953 ואת התואר שלו במשפטים קיבל מאוניברסיטת גורג'טאון.  בזמן לימודיו ערך את כתב העת המשפטי של האוניברסיטה.

לאחר סיום לימודיו בבית הספר למשפטים, הוא עבד כבנקאי השקעות בבנק ההשקעות דילון, ריד ושות', לפני מינויו לחבר הנאמנים, פאואל היה חוקר אורח במרכז המדיניות הדו-מפלגתית בוושינגטון.  תחומי העניין שלו היו נושאים פיסקליים ופדרליים של המדינה. הוא היה שותף במשרד "קרלייל גרופ".

תפיסה כלכלית

פאוול נחשב נגיד ניטרלי, שלא תומך בשינויים חדים, למשל במדיניות הריבית.  עם זאת, יש הרואים אותו נגיד יוני יותר.  פאוול מאמין בעלייה מתונה והדרגתית של הריבית לצד הקטנה הדרגתית של מאזן הבנק, עפ זאת עקב ההאטה בכלכלה האמריקאית והלחצים הפוליטיים אותת על כוונתו להוריד את הריבית.  כמו כן תומך ברגולציה על המסחר בוול סטריט ועל הבנקים.

בניגוד לדעת כמה מומחים, הוא חושב שהכלכלה תמשיך לייצר עוד משרות ובכך גם יגדל השכר.  האינפלציה הנמוכה הפתיעה אותו, הרי הבנק בראשותו סבר שארצות הברית נמצאת בצמיחת יתר, וזה אכן היה המצב למשך תקופה.

בתקופת כהונתו האתגרים העיקריים שלו היו המאבק מול נשיא ארצות הברית בננושא, האינפלציה היורדת  וכאמור האטה וסימנים למיתון, לצד מאבק פנימי בבנק על החלטות הריבית.

על ירידה חדה בתשואת האג"ח אמר: "אנחנו לא יודעים איך או מתי בעיות אלה ייפתרו. אבל אם נצטרך, לא נהסס לעזור לכלכלה". פאוול הוסיף ואמר ש"אולי הגיע הזמן למחוק את המונח 'לא קונבנציונלי' כאשר מתייחסים לכלים בהם השתמש הבנק בעת המשבר. אנו יודעים כי כלים כאלה עשויים להיות נחוצים בצורה כלשהי בעתיד"."

על רקע המתיחות הפוליטית עם הנשיא דונלד טראמפ, נראה שאם טראמפ יכהן כנשיא ב-2020, סביר להניח שלא ימשיך בתפקידו

למרות הלחץ של טראמפ הפד; השאיר את הריבית ללא שינוי

מורגן סטנלי חוזר בו: הפד'; לא יעלה את הריבית