תוכן ממומן    

דברים שאתם חייבים לעשות לפני שאתם רוכשים דירה חדשה

FREEPIK

אחת ההחלטות החשובות ביותר שאדם מקבל בחייו היא ההחלטה לרכוש דירה חדשה עבור מגורים. בין אם מדובר בדירה יד שניה ובין אם מדובר בדירה מקבלן, הרי שמדובר על השקעה כלכלית משמעותית מצד האדם אשר עתיד לרכוש את הדירה ועל כן, עליו לרכוש את הדירה לאחר תהליך של בדיקה מקיפה אודות כל מה שחשוב לבדוק. לא פעם, ביצוע צעדים פזיזים בתהליך רכישת דירה זהו דבר שבהחלט יכול לעלות לאדם ביוקר. על כן, במאמר הבא תקבלו כמה כיוונים חשובים מאוד הנוגעים לדברים שחשוב לעשות ולבדוק בטרם רוכשים דירה חדשה. יש לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות בהתאם לסוג הדירה שאתם קונים ועוד. כאשר מדובר בדירה יד שניה, אין ספק שהבדיקות שתדרשו לבצע הן רבות ומשמעותיות יותר שכן, לא פעם על פני השטח בדירה יד שניה הכל נראה תקין וטוב, אך מתחת לפני השטח מצב הדירה לא בהכרח טוב.

מה חשוב לבדוק בטרם רוכשים דירה?

אז מה בעצם מאוד חשוב לבדוק כאשר רוכשים דירה חדשה?

  1. כאשר מדובר על רכישת דירה יד שניה, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות הוא כמובן לבקר בנכס וחשוב שזה יהיה באור יום וזאת בכדי שתוכלו לבחון את כל הליקויים השונים שיש בדירה באור טבעי. לא פעם, דברים שניתן לראות באור טבעי לא ניתן לראות באור מלאכותי ועל כן, אין ספק שכדאי שתגיעו לביקור בדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש באור יום. בדקו את הדירה מבחינת השכנים שגרים מולכם אם מדובר על בית פרטי או בניין משותף, את מספר החדרים, את מיקום הדירה. חשוב לבדוק האם מדובר על דירה עורפית או על דירה שפונה לרחוב. אם אתם חובבי שקט, עדיף שלא תבחרו בדירה שפונה לרחוב.
  2. דבר חשוב שעליכם לבדוק בטרם אתם רוכשים דירה הוא כמובן הסביבה של הבניין או הבית הפרטי אותו אתם עתידים לרכוש. לא פעם ישנם מפגעים או מטרדים שיכולים להסב אי נוחות כגון: קרבה לכביש ראשי, אנטנות סלולריות, מזבלה ועוד. כמו כן, אם יש לכם ילדים, כדאי שתבדקו מראש האם הדירה קרובה לגני ילדים, בתי ספר, גני שעשועים ועוד.
  3. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק כאשר רוכשים דירה יד שניה הוא: מי הם בעלי הדירה. כיצד תבדקו זאת? באמצעות נוסח הטאבו. בנוסח הטאבו יהיה רשום שמו של בעל הדירה, כך שתוכלו לדעת שהאדם אשר מוכר לכם את הדירה הוא אכן בעל הדירה. כמו כן, בנסח הטאבו ניתן לראות האם יש בנייה חריגה במבנה, האם יש צווי הריסה כלשהם עליו, האם יש צווים מנהליים לדירה, האם יש לדירה חובות, האם על הדירה יש עדיין משכנתא ועוד. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה המדוברת ולא פעם כדאי שעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום המקרקעין יבצע את הבדיקה עבורכם. נסח הטאבו חייב להיות כמה שיותר מעודכן. אם בעלי הדירה מראה לכם טאבו מלפני שנה חשוב מאוד שתבקשו נוסח עדכני.
  4. כדאי מאוד לבחון את השכנים המתגוררים בסביבה במידה ומדובר בבית פרטי או את השכנים המתגוררים בבניין אם מדובר בבית משותף. לא פעם, שכנים אשר קשה להסתדר איתם הם עילה לכך שלא כדאי לרכוש את הדירה ועל כן, יש צורך לבחון את השכנים.
  5. אחד הדברים החשובים שעליכם לשים דגש עליו כאשר אתם מעוניינים לרכוש דירה יד שניה הוא מצב הדירה. לא פעם, דירות יד שניה הן במצב מאוד לא טוב ועל כן, יתכן מאוד שתצטרכו להשקיע בהן סכום כלשהו. עליכם לקחת בחשבון את התקציב הכולל שלכם עבור דירה ולבדוק האם הדירה במצב שבו לאחר התשלום עליה, יישאר לכם את הסכום הנדרש לצורך השקעה בה. חשוב מאוד שתבדקו את הצנרת בדירה שכן, לא פעם בדירה ישנה מצב הצנרת ממש לא טוב והחלפת צנרת כרוכה בעלות גבוהה באופן יחסי ועל כן, חשוב לבדוק את מצב הצנרת.
  6. אם מוכר הדירה מבקש מכם לחתום על זיכרון דברים עוד בטרם חתימת החוזה, לא כדאי שתסכימו שכן, מדובר על מסמך משפטי מחייב. אם תתחרטו ולא תהיו מעוניינים לרכוש את הדירה לאחר שחתמתם על זיכרון דברים, יתכן מאוד שתדרשו לשלם על כך.
  7. חשוב מאוד לוודא כי מועד הכניסה לדירה שאתם מעוניינים לרכוש יהיה בטרם תמסרו את הדירה שלכם כך שאם הדירה דורשת שיפוץ, תוכלו לבצע אותו עוד בטרם תכנסו לדירה.
  8. דבר חשוב נוסף שעליכם לשים עליו דגש הוא כמובן הסדר התשלומים עם בעל הדירה אודות רכישת הדירה. חשוב להגיע להסכמות אודות מועדי תשלום, כאשר יש חשיבות לכך שתקבעו את מועד התשלום במועד קבלת המשכנתא שלכם.
  9. בדיקת ליקויים בדירה- אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות בטרם אתם מחליטים אם לרכוש דירה יד שניה הוא בדיקת ליקויים בדירה. בעוד שבדירה יד ראשונה הקבלן הוא זה שאחראי על תיקון לקויים במשך שנה לאחר שנכנסתם לדירה ולכן איתור ליקויים לאחר הכניסה לדירה הוא לא דבר נורא, בדירה יד שניה איתור ליקויים לאחר הכניסה לדירה הוא בהחלט לא דבר שכדאי שיקרה שכן, במקרה שכזה אתם תצטרכו לשלם על הליקויים המדוברים. לכן, חשוב לבחון את מצב הדירה היטב עוד בטרם אתם רוכשים אותה. יש לבדוק את הצנרת בדירה ולבחון אם יש נזילות בבית שיכולים להעיד על פיצוץ בצנרת, יש לבחון את תקינות הברזים, התריסים והארונות בדירה. כדאי לבדוק האם יש סדקים בקיר ועוד. כיום חברות בדק בית מציעות לבצע את כלל הבדיקות הנדרשות בנכס בטרם נכנסים אליו. אם לא תבחרו בחברת בדק בית, חשוב בכל אופן שתביאו אינסטלטור מקצועי ומומחה בתחומו שיבדוק את מצב הצנרת בבית. צנרת לקויה עלולה לגבול בהוצאה כלכלית משמעותית מאוד אם תגלו את הדבר רק לאחר שתכנסו לדירה וכן, בעגמות נפש רבה. מחפשים אינסטלטור מומלץ לבדיקת מצב האינסטלציה בדירה? אורן רדה – אינסטלטור בתל אביב מספק שירות בדיקת מצב האינסטלציה בדירה טרם רכישה או במידה וכבר רכשתם את הדירה אז טרם המעבר והכניסה לדירה החדשה.

 לסיכום: ניתן לומר שרכישת דירה יד שניה היא לא דבר פשוט כלל. רצוי מאוד שלא לקבל החלטות פזיזות ולא לחתום על זיכרון דברים או חוזה בטרם תבדקו את כל מה שחשוב לבדוק בטרם אתם נכנסים לדירה. אי בדיקה של כל מה שחשוב לבדוק בטרם נכנסים לדירה ובייחוד כאשר מדובר על דירה יד שניה, הוא דבר שעלול בטווח הרחוק לעלות לכם לא מעט כסף.