חדשות    

דואגים לוותיקים: יוניפר קייר גייסה 14.5 מיליון דולר לקידום בריאות והפגת בדידות בקרב קשישים

מייסדי יוניפר קייר – רמי קירשבלום (מימין), מאיר שריבר ואבי פרייס – צילום: יוניפר קייר

מעודכן ל-07/2021

חברת הסטארטאפ פיתחה פתרון שמקדם הזדקנות מיטבית – עבור קשישים בארץ ובחו"ל – ומאפשר להם לחיות חיים פעילים ובריאים יותר

הסטארטאפ יוניפר קייר (Uniper Care) השלים סבב גיוס של 14.5 מיליון דולר, בהובלת הקרנות אלף וזאב ונצ'רס של המשקיע אורן זאב, שהשקיע בחברה גם בסבב קודם לפני כשנה. בסך הכול גייסה יוניפר כ-18 מיליון דולר תוך פחות משנה. בין המשקיעים הראשונים בחברה – המאיץ Fusion LA שמלווה סטרטאפים ישראלים בחדירה לשוק האמריקאי.

יוניפר קייר פיתחה טכנולוגיה שהופכת כל מכשיר טלוויזיה, מחשב, טבלט וסלולרי לקהילה ולרשת חברתית, אשר באמצעותן יכולים אזרחים ותיקים לפגוש, לראות ולדבר עם חברים חדשים, ללמוד דברים חדשים, להשתתף בצורה אינטראקטיבית במפגשי פנאי, בריאות והעשרה בשידור חי ולתקשר בשיחות וידאו עם בני משפחה וחברים – בנוחות מהבית בסלון.

הפתרון כולל בין היתר תוכניות ומשחקים אשר מסייעים בשמירה על תפקוד ומניעת הידרדרות בריאותית. המערכת של יוניפר מסייעת לקופות החולים ולספקי שירותי בריאות להעריך את המצב הבריאותי, הסיכונים וההרגלים של המשתמש, ומנגישה עבורם שירותים מתקדמים מרחוק. מכלול הפתרונות מביא למתן שירות טוב יותר, תוך הפחתת עלות שירותי הבריאות והרווחה לאזרחים ותיקים ושיפור הנגישות אליהם, הטיפול בהם ואיכות חייהם.

המערכת של יוניפר קייר נמצאת בשימוש יומיומי בבתיהם של אלפים רבים של אזרחים ותיקים בישראל וב-15 מדינות בארצות הברית, באמצעות שיתופי פעולה עם קופות חולים וחברות ביטוח, משרדי ממשלה, ספקי בריאות, בתי חולים, ארגונים יהודיים קהילתיים, עמותות וארגונים ממשלתיים – בהם המשרד הפדרלי המטפל באנשי שירותי הביטחון בגמלאות. בסבב הנוכחי השתתפו גם משקיעים בכירים מעולם הבריאות האמריקאי, שיסייעו בהאצת הפריסה בארצות הברית, ובכוונת החברה להרחיב את פעילותה בישראל ובמדינות נוספות.

חברת יוניפר הוקמה ב-2016 בידי המנכ"ל רמי קירשבלום וסמנכ"ל הטכנולוגיה מאיר שריבר, מתוך רצון לסייע להוריהם ולקשר אותם לעולם בצורה טובה יותר. אבי פרייס, סמנכ”ל התפעול, הצטרף לחברה במסגרת אקסלרטור שבו השתתפה. במסגרת התרחבות פעילות החברה בשוק האמריקני בליווי של Fusion LA, עבר אבי להתגורר בלוס אנג'לס, כדי להוביל את הפעילות בארצות הברית. יוניפר קייר מעסיקה כיום 80 עובדים בישראל ובארצות הברית.

רמי קירשבלום, מנכ"ל יוניפר קייר, אמר: "אנו שמחים לחלוק את החזון של שיפור בריאותם וחייהם של בני הגיל השלישי ברחבי העולם, יחד עם זאב ונצ'רס, קרן אלף ומאות גופים וארגונים שאנו עובדים  איתם בשיתוף פעולה. בארצות הברית לבדה יש כיום 52 מיליון אמריקאים בגילאי 65 פלוס, כשמספר זה הולך וגדל ונוצר צורך נרחב בשימוש בכלים טכנולוגיים לטיפול בהם. בכוונתנו להשתלב בתוכניות של ממשל ביידן – לעודד סיוע ותמיכה באוכלוסיה חשובה זו".

אורן זאב, שותף-מייסד בקרן זאב ונצ'רס וחבר דירקטוריון יוניפר קייר, מסר: "החלטנו להגדיל את השקעתנו בחברה על רקע התרחבות הפעילות ושורת ההסכמים עם ארגוני בריאות ותמיכה באוכלוסייה הבוגרת. אנו מאמינים בחברות שמשנות את פני הרפואה, ובמיוחד אלו שמציעות דרכים חדשניות להתמודדות עם אתגרי הגיל השלישי".

מייקל אייזנברג, שותף- מייסד בקרן Aleph וחבר דירקטוריון יוניפר קייר, אמר שהקרן החליטה להשקיע בסטרטאפ בשל הפתרון הטכנולוגי המדויק המותאם לצרכים ורצונות של אזרחים ותיקים, שבא לידי ביטוי בשיעורי הצמיחה הגבוהים בשוק האמריקאי. "הפורטפוליו שלנו מורכב מחברות שנכנסות בשלב מוקדם לשוק ומספקות ערך רב, ויוניפר קייר משתלבת בו היטב", ציין.

הטבות לגיל השלישי – ככה תחסכו בניהול חשבון הבנק!