תוכן ממומן    

דווקא בתקופת משבר – להשקעות אלטרנטיביות יש פוטנציאל לתשואה עודפת

PEXEL נדלן

דווקא בתקופת משבר – להשקעות אלטרנטיביות יש פוטנציאל לתשואה עודפת

בעידן הקורונה מחפשים המשקיעים אפיקים עם פוטנציאל לרווח על אף הירידה הצפויה בשווקים. אחד התחומים הבולטים הוא אפיק ההשקעות האלטרנטיביות. אז מהם היתרונות של השקעות אלטרנטיביות, דווקא בתקופה כזו, וכיצד משקיעים באופן נכון?

השקעה ביום שאחרי הקורונה

השפעתו המלאה של משבר הקורונה על הכלכלה הגלובלית טרם התגלתה במלואה; לא מעט מן הצפוי בעתיד תלוי באופן בו יצליחו לטפל ממשלות העולם במשבר והאם החיים יחזרו לשגרתם בהקדם, לפחות באופן יחסי.  בעלי תיקי ההשקעות שמנסים לתכנן את אסטרטגיית ההשקעה לטווח הקרוב והבינוני ואפילו לתקופה שאחרי הקורונה, מתלבטים מה יהיו אפיקי ההשקעה שיניבו את התשואה המרבית. עקב אי הוודאות והתלות בגורמים שאינם ברורים כמו הצלחת החיסונים לטווח הארוך והתמודדות מוצלחת עם הווריאנטים השונים, בולט דווקא תחום ההשקעות האלטרנטיביות כאפיק השקעה עם פוטנציאל  שכבר הוכיח את עצמו במשברים קודמים.

סקירה קטנה של התחום מגלה כי להשקעות אלטרנטיביות מאפיינים ייחודיים; אי-נזילות, השקעה לטווח ארוך, מתאם נמוך ביותר לשוק ההון ויכולת לפזר את ההשקעות למגוון רחב של תחומים. כל אלה הופכים ליתרונות משמעותיים, במיוחד בעת משבר. גורמים כמו חוות דעת שליליות של אנליסטים או בריחת משקיעים, בניגוד לאפיקי השקעות אחרים, אינם משפיעים על ערך הנכס וקצירת הרווח מההשקעה תלויהבעיקר בתזמון מיטבי של המימוש.

השקעה נבונה בתקופה של חוסר וודאות

פרופימקס היא אחת מהשחקניות המשמעותיות בשוק בכל הנוגע להשקעות אלטרנטיביות. החברה, שנוסדה בידי אלחנן רוזנהיים, פועלת בתחום כ-25 שנה וצלחה כבר כמה מהמשברים הכלכליים הקשים ביותר שפקדו את הכלכלה הגלובלית. בעזרת ניהול השקעות אלטרנטיביות נבון, הניבו הנכסים בהם השקיעה תשואות נאות ביותר בזמנים בהם רוב מדדי העולם נמצאו בירידה. ניתן להסיק כי הניסיון שנצבר בחברה בתחום ההשקעות בתקופות מאתגרות יסייע להם גם במשבר הנוכחי. לאחר תקופה ארוכה מאוד של עליות, היה צפוי כי עתידה להגיע ירידה מסוימת, והיא אכן הגיעה כאשר משבר הקורונה היה רק זרז לתהליך.

מה צריך לקחת בחשבון לפני השקעה בהשקעות אלטרנטיביות?

קיימים מספר קווים מנחים אשר משמשים את פרופימקס בניהול ההשקעות שלה, ויכולים לסייע למשקיעים להיכנס לתחום ההשקעות האלטרנטיביות ולצלוח את המשבר. ראשית, יש לקחת בחשבון כי ההשקעה אינה נזילה ובשונה מהשקעה מנייתית לא ניתן למשוך את הכספים מרגע לרגע, לכן מומלץ להפנות להשקעה סכומים שלא יהיה בהם צורך בטווח הקרוב. היתרון הוא קבלת השקעה יציבה ואופציה לתשואה עודפת בתום המשבר.

עקרון נוסף עליו יש לתת את הדעת הוא ניתוב ההשקעות רק דרך מנהלי השקעות מומחים שהוכיחו את יכולתם בעבר והבנתם בתחום גדולה ורחבה. חשוב לזכור כי השקעה אלטרנטיבית היא אינה השקעה רגילה, כמו קניית מניות או אג"חים, וישנם משתנים רבים שיש לקח בחשבון. בנוסף, על מנת לקצור רווחים ולהימנע מעוגמת נפש, מומלץ לפנות לבית השקעות ותיק ומנוסה שביכולתו לתת את המענה המקצועי, השקיפות והיושרה ולהבין את כל הצרכים של המשקיע טרם הכניסה להשקעה.

לסיכום מומלץ לפזר את ההשקעות האלטרנטיביות ככל הניתן, וכך לצמצם את רמת הסיכון של התיק. קרנות פרופימקס מאופיינות ב-"פיזור-על" של ההשקעות שלה וגם במשבר הנוכחי ניצלה את המצב על מנת להעמיק את נתח ההשקעות האלטרנטיביות במגוון רחב של תחומים ואזורים גיאוגרפיים.