חדשות    

דורית סלינגר: "אנחנו מגבשים מתווה בכדי לאפשר ניוד של ביטוחי מנהלים"

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח: "אנחנו מגבשים מתווה בכדי לאפשר ניוד של ביטוחי מנהלים"

דורית סלינגר ופרופ' אבי בן בסט, מרצה בביה"ס לכלכלה של המסלול האקדמי המכללה למינהל ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר, נשאו אמש דברים ביום עיון לזכרו של פרופ' חיים ברקאי ז"ל שערך בית הספר לכלכלה של המסלול האקדמי המכללה למינהל. הממונה על שוק ההון, הביטוח וחיסכון חשפה כי באוצר מגבשים מתווה בכדי לאפשר ניוד של ביטוחי מנהלים.

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון והביטוח, דיברה על אתגרי שוק ההון והביטוח ואמרה:
"אגף שוק ההון מיישם רגולציה חכמה, המכירה במגבלות הצרכן בקבלת ההחלטות, ונותנת לצרכן את הכלים לקבל את ההחלטות הנכונות. אנחנו מאמינים שיצירתיות יתר מגדילה את אי הוודאות של הלקוח בנוגע למוצר הביטוח, לכן הובלנו מהלך של פוליסות אחידות".

דורית סלינגר מרחיבה את השימוש בקופות גמל אישיות (IRA )

עוד אמרה סלינגר: "אנחנו מכוונים לצרכנות נבונה שחסרה בשוק הישראלי, מחשבון ביטוח החובה לרכב היה הצלחה, אנחנו בתהליכי פיתוח מתקדמים של מחשבוני דמי ניהול ודמי ביטוח בריאות, אשר יגרמו לתחרות גדולה יותר בשוק וחיסכון של הצרכן".

"אנחנו בונים בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, אתר מידע לסכומים הנמצאים בביטוחי הבריאות אשר יאפשר לראות האם יש ללקוח  מספר מוצרי ביטוח בריאות מקבילים ולחסוך בהוצאה על ביטוחי הבריאות השונים", הוסיפה סלינגר.

סלינגר הדגישה כי "על החוסך להתעניין מידי פעם בחיסכון הפנסיוני ולא לבדוק את החיסכון רק בסמיכות לגיל הפרישה. מדינות הפנסיה בישראל היא מופת, גם המדינות הסקנדינביות לומדות מישראל כיצד לנהל את מדיניות הפנסיה". בנוסף ציינה סלינגר כי "אנחנו מגבשים מתווה בכדי לאפשר ניוד של ביטוחי מנהלים".

25 מיליארד שקל בחשבונות פנסיה רדומים; סלינגר מנסה לאתר את הבעלים!

"יש קבוצה מאוד קטנה של אנשים ענף הפנסיה, שמקבלת החלטות מאוד גדולות ומשמעותיות לכלל תושבי המדינה, אין ספק שנדרש טיפול בנושא הריכוזיות בענף. יש לנו דרכים קלות ודרכים קשות לטפל בנושא הריכוזיות בענף הביטוח, נתחיל בקלות ונקווה שלא נצטרך להגיע לקשות. אנחנו מגבשים מתווה בכדי לאפשר ניוד של ביטוחי מנהלים", חשפה סלינגר.

פרופ' בן בסט, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, ומרצה בביה"ס לכלכלה של המכללה למינהל דיבר על אתגרי הכלכלה הישראלית לאחר הבחירות ואמר כי : "למרות המחאה החברתית, והפעילויות שנעשו אחריה, אין שינוי של ממש בבעיות העומדות לפנינו: פריון נמוך, אי שיוויון כלכלי, יעילות נמוכה של השירותים הכלכליים, מבנה מערכת מסים מעוותת, מבנה מונופוליסטי בענפים מרכזיים, יוקר המחיה".

בנוסף אמר בן בסט: "הבעיה המרכזית בתקציב זו החלוקה שלו, ובעיקר אחוז ההוצאה על השירותים הציבוריים. ללא לחץ תקציבי, תקציב הביטחון לא יתייעל. מדיניות המיסוי ניטרלה את מאמצי הממשלה להורדת אי השוויון. במדיניות תקציבית צריך להיכנס אלמנט ערכי, צריך לשים גבולות להשקפת העולם הדוגלת באי התערבות בשוק. אפשר לטפל ביוקר המחיה ומשבר הדיור, עשו את זה כבר בעבר לאחר העלייה מברה"מ לשעבר, זוהי סוגיה של כושר הביצוע של הממשלה, שר האוצר החדש והישגיו במו"מ הקואליציוני, מעוררים תקווה גדולה לשינוי. חלוקת הכספים במשא ומתן הקואליציוני, ובעיקר ההיענות לדרישות החרדים, רוקנו את הקופה ולא השאירו תקציב למטרות חברתיות".