דורסל מוכרת נכס ומרוויחה 48 מיליון שקל
שוק ההון    

דורסל מוכרת נכס ומרוויחה 48 מיליון שקל

דורסל שנשלטת על ידי סינאל, והעוסקת בהשכרת נדל"ן מניב, מדווחת על רווח הון של 48 מיליון שקל כתוצאה ממכירת נכס ברעננה בתמורה ל-134 מיליון שקל.

החברה חתמה, דרך חברה בת (בבעלות מלאה)  על הסכם מכר עם צד ג' ( מדובר בחברה הבורסאית – קנדה ישראל) למכירת כל זכויותיה של החברה במקרקעין המצויים באזור התעשייה הצפוני נתניה, הידועים כגוש 8236 חלקה 175. התמורה תסתכם ב-134 מיליון שקל  בתוספת מע"מ.

במועד חתימת ההסכם, שולמה על ידי הקונה מקדמה בסך 10 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. יתרת התמורה תועבר, עד ליום 31 בינואר, 2019 .כנגד השלמת תשלום התמורה תמסור דורסל רעננה לקונה את החזקה בנכס, במצבו Is As ,לרבות זכויותיה על פי הסכם השכירות, לפיו מושכר הנכס לחב' אורדן.

הנכס נרכש מאורדן בשנת 2005 תמורת 54 מיליון שקל ומוצג כיום בדוחות הכספיים של החברה בשווי של כ-85 מיליון שקל. כתוצאה מהמכירה, תכיר החברה ברווח לפני מס בסך של כ-48 מיליון שקל (לאחר הוצאות עסקה). תשלום המס הצפוי בעסקה עומד על כ-16 מיליון שקל.

כנגד הנכס קיימות כיום שתי הלוואות ביתרה כוללת של כ-39 מיליון ש"ח. החברה בוחנת העמדת בטוחות חלופיות לבנק המממן חלף פירעונן מכספי המימוש.

הרווח שייוצר לדורסל משמעותי מאוד מבחינתה – מדובר בחברה שנסחרת בבורסה בשווי של 210 מיליון שקל וקצב הרווחים שלה מסתכם ב-25 מיליון שקל.