רחוב ארלוזורוב בתל אביב יתחדש לקראת הפעלת הקו הסגול של הרכבת הקלה.
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב החליטה לאשר את התוכנית להתחדשות הרחוב. התוכנית באה להשלים את פיתוחו של רחוב ארלוזורוב אשר משנה את פניו כיום עם התקדמות העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה. הקו הסגול יחבר בין תל אביב לבין רמת גן, גבעתיים, קרית אונו ונווה מונוסון בין היתר. אורכו של הקו 27 ק"מ והוא יכלול 43 תחנות. הצפי להפעלתו הוא 2026-2027.
התוכנית מאפשרת תוספת של כ-600 יחידות דיור לאורך הרחוב, וכוללת התחדשות של המבנים לאורך הרחוב והעצמתם בהתאמה לבינוי על פי התוכניות לרובעים 3 ו-4 ובהתאם למיקומם לאורך הרחוב אשר מהווה ציר מרכזי בעיר. ביחס לתחום התוכנית אשר מצוי בתחום העיר הלבנה, התוכנית שומרת על העקרונות כפי שנקבעו בהכרזת אונסקו.
גובה הבינוי משתנה מאזור לאזור, כאשר הבינוי הגבוה ביותר יהיה ממזרח לרחוב אבן גבירול – עד 10 קומות בסה"כ, ממערב לרחוב אבן גבירול בחלק הצפוני עד 8 קומות, וממערב לרחוב אבן גבירול בדופן הדרומית- עד 7 קומות.
עקרון משמעותי שקבעה הוועדה הוא שקומת הקרקע וקומת הביניים במבנים החדשים, יתרמו ליצירת חזית פעילה לאורך הרחוב, כלומר בקומת הקרקע והביניים מתוכננים שימושים כגון מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי. בנוסף, לצורך יצירת רחוב עירוני אינטנסיבי התוכנית מרחיבה את תחום הדרך לאורך הרחוב בכדי לאפשר יצירת רחוב משולב הכולל רכבת קלה, מדרכות להולכי רגל ושבילי אופניים.
רחוב ארלוזורוב מהווה כיום ציר רוחב מרכזי בעיר תל אביב-יפו, התוכנית מביאה להתחדשותו של הרחוב כך שיהווה רחוב עירוני פעיל ומרכזי בעיר.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "רחוב ארלוורוב מהווה ציר מרכזי ביותר בתל אביב, ציר המשנה בזכות התוכנית האמורה את פניו. ביחד עם עיריית תל אביב אישרה הועדה את הפיכתו של רחוב ארלוזורוב לרחוב עם מרחב ציבורי נדיב, נטול גדרות, עם עדיפות לתנועת הולכי רגל ומשתמשי הרכבת הקלה. התוכנית מאפשרת את התפתחותם של מסחר ובתי קפה לאורך קו הרכבת העוברת בליבו של הרחוב ומקדמת את חיבורו של מתחם התחבורה המרכזי של ארלוזורוב עד לשפת הים ברחוב מוצל, נעים ומזמין".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכנית חשובה בלב המטרופולין, אשר נהנית מהקו הסגול של הרכבת הקלה שעובר לאורך התוכנית, ומקרבה לתחנות הקו הירוק אשר עתיד לעבור לאורך רחוב אבן גבירול ונגישות גבוה לתחום מרכז התחבורה העתידי ממזרח. לאור כל זאת ראתה הוועדה לנכון לאשר תוכנית חדשנית אשר רואה לנגד עיניה את פיתוח המרחב ככזה המבוסס על תנועה באמצעות רכבת קלה, הליכה ברגל ורכיבה על אופניים, ולצורך כל אלו יש מקום לייצר רחוב חדש אשר כולל חזית פעילה במבנים רחבים ורוחב רחוב אשר מאפשר מדרכות רחבות לתנועה ושהייה".