חדשות    

דיסקונט – "העלאת ריבית רק ב-2019"

נירה שמיר הכלכלנית הראשית של דיסקונט בהמשך להחלטת בנק ישראל שלא לשנות את הריבית – " בנק ישראל שומר על הגישה באשר לעמידה ביעד האינפלציה, ולמעשה, לא מחדש דבר זה תקופה ארוכההבנק המרכזי ממשיך להאמין שהאינפלציה תחזור ליעד תודות לעלייה בשכר ובסעיף שכר הדירה, כמו גם עליית מחירי האנרגיה.

"בניגוד להודעה הקודמת בה דיווח הבנק על עלייה קלה בסביבת האינפלציה, הרי שעתה מציין, כי זו נותרה נמוכה מהיעד, ומוסיף ואומר, כי גם במשקים העיקריים נותרה האינפלציה מתחת ליעד. על-פי חטיבת המחקר של בנק ישראל, הצמיחה ב-2018 תסתכם ב-3.4% וב-3.5% ב-2019. עוד על-פי חטיבת המחקר,האינפלציה בסוף 2018 תגיע ל-1.1%, והריבית תעלה רק ברבעון האחרון של 2018 (בדומה לתחזית הקודמת).

"נציין, כי תחזית הצמיחה שלנו ל-2018 עומדת על 3.5%, תוך עלייה של 4% בצריכה הפרטית, זאת בדומה לבנק ישראל. אנו פחות אופטימיים לגבי האינפלציה, ומתקשים לראות את האינפלציה מגיעה לגבול התחתון של היעד בסוף 2018, או שציפיות האינפלציה יתבססו בתוך תחום היעד. לפיכך, אנו מוסיפים להעריך, כי, כל עוד בנק ישראל ממשיך לדבוק ביעד האינפלציה, הרי שהעלאת ריבית ראשונה לא תתרחש לפני 2019. עם זאת, אנו ממשיכים להאמין כי בהמשך השנה בנק ישראל ישנה את גישתו ליעד האינפלציה"