חדשות    

דיסקונט יקצץ כ-1,000 משרות, ואחרי ההפרשה לפיצויים עדיין הרוויח יותר לעומת הרבעון הקודם

בנק דיסוקנט פרסם היום את הדוחות הכספיים שלו בהם הוא מספר כי הרווח הנקי של הבנק הסתכם ברבעון השני בכ-192 מיליון שקל, לעומת 263 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה בשיעור של 27%, אבל שלא תטעו, זאת על רקע הפרשה גדולה לפיצויי פרישה של עובדים. הבנק עדיין לא ממש מפסיד.

 בנטרול השינויים בעתודה לפיצויים, בעיקר בשל ההפרשה לתוכנית פרישה של עובדים, היה הרווח ברבעון השני מסתכם בסך של 313 מיליון שקל, עלייה של 19.0%. התשואה נטו להון המיוחס לבעלי המניות של הבנק הסתכמה ברבעון ב-6.3%, לעומת 9.0% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השינויים האמורים, היתה התשואה ברבעון השני מסתכמת ב-10.3%.
במחצית הראשונה של שנת 2014 הסתכם הרווח הנקי בסך של 357 מיליון שקל, לעומת 526 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול שינויים בעתודה לפיצויים היה מסתכם הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2014 בסך של 478 מיליון שקל.התשואה נטו להון המיוחס לבעלי המניות של הבנק הסתכמה במחצית הראשונה של שנת 2014 ב-5.8%, לעומת 9.0% בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול השינוי האמור, היתה התשואה במחצית הראשונה של השנה מסתכמת ב-7.8%. 

בבנק כאמור אומרים כי התוצאות במחצית הראשונה וברבעון השני של שנת 2014, הושפעו מהשינויים בעתודה לפיצויים, בעיקר בשל תוכנית הפרישה, מהפרשה לירידת ערך איגרות חוב מסוג TRUPS (אשר נובעת מהיערכות אי די בי ניו יורק ליישום בזל III בארה"ב) ומירידה בתרומה של הבנק הבינלאומי. מנגד, הושפעו התוצאות מירידה משמעותית בהפרשה להפסדי אשראי, כתוצאה מגביית חובות.

במקביל לאישור התוצאות הכספיות לרבעון השני, אישר היום דירקטוריון הבנק, את התוכנית האסטרטגית של דיסקונט לחמש השנים הבאות (2019-2015). התוכנית בנויה על שלושה נדבכים מרכזיים – התייעלות נרחבת, צמיחה במגזר הקמעונאי והטמעת תרבות ארגונית תומכת שינוי.

בין השאר כוללת התוכנית הקטנת מצבת כח אדם בקבוצת דיסקונט, בלמעלה מ-1,000 עובדים, מתוכם כ-700 עובדים עד סוף שנת 2017. צמצום זה נשען בעיקר, על פרישה טבעית של כ-600 עובדים במהלך תקופת התוכנית, ועל תוכנית פרישה מוקדמת, במסגרתה יפרשו כ-250 עובדים מהבנק במהלך השנה הקרובה.

בדוחות הכספיים המתפרסמים היום נערכה הפרשה בגין תוכנית הפרישה המתוכננת וזאת ללא צורך בגיוס הון. התוכנית כוללת שינוי והשטחת המבנה הארגוני במטרה לייעל ולפשט תהליכים שונים ולקצר את זמן התגובה ללקוח. צמצום שטחי הנדל"ן של הקבוצה, בין היתר, לאור הקטנת מצבת כוח האדם. בנוסף, תתבצע בחינה קפדנית לניצול יעיל ואפקטיבי של נכסי הנדל"ן של הקבוצה, לצד חיסכון בהוצאות רכש והוצאות אחרות. וכן, התאמת גודלה של רשת הסניפים ואופיה לאתגרים החדשים של הקבוצה. בשלב ראשון הוחלט על סגירת 10 סניפים בבנק ובהם סניפי הקונספט "דיסקונט בדרך שלך" הממוקמים במרכזי קניות מרכזיים.