שוק ההון    

דיסקונט ממליצים על קרן הסל RYT; "פיזור רחב לסקטור הטכנולוגיה"

בנק דיסקונט המנוהל על ידי לילך אשר טופילסקי אינו מרבה לפרסם המלצות על ניירות ערך לקהל הרחב, אך בחודשים האחרונים נראה שחל מפנה בגישתו.  

שמואל קצביאן, אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט בהמלצה על RYT – קרן סל טכנולוגית.

קצביאן מסביר את הבחירה שלו -" סקטור הטכנולוגיה בכללו ממשיך להיות סקטור מועדף על ידנו גם בעתיד.

"התעודה RYT מעניקה חשיפה בפיזור רחב לסקטור הטכנולוגיה, בעיקר בתחומים כמו תוכנה ומוליכים למחצה ותוך משקל נמוך לכל חברה ספציפית.

" התעודה הניבה ביצועי יתר בשנים האחרונות , ובנוסף לכך "חטפה פחות" במהלך החולשה האחרון בשוק ההון.

" התמחור של מדד התעודה "פחות יקר" מאשר התמחור על ה- QQQ למשל (נאסד"ק 100)"

התעודה RYT (לא להתבלבל עם RTY…) עוקבת אחרי הביצועים של מדד ה- S&P Equal Weight Technology. תעודה זו מאפשרת חשיפה לחברות טכנולוגיה גדולות, אבל במשקל כמעט דומה לכל חברה, ובכך היא מנטרלת את התנודתיות והסיכון הכרוך באחזקה של מניות גדולות ספציפיות. התעודה מחזיקה בכ-70 חברות, כשהמשקל הגבוה ביותר לחברה מסוימת לא עולה על 1.9%. לצורך אינדיקציה נציין כי בתעודה הפופולרית על מדד הנאסד"ק 100 (QQQ) שתי חברות (אפל ואמזון) מהוות מעט מעל ל-20% משווי האחזקות.

"כמעט כל החברות (כ-97%) ב- RYT הן אמריקאיות והפילוג הענפי של החברה נוטה לכיוון התוכנה (כ-29%) ומוליכים למחצה (כ-24%), לעומת פילוג מוטה אינטרנט (כ-31%) בתעודה QQQ על הנאסד"ק, כשהתוכנה מהווה שם רק 15.5%.התעודה בעלת שווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר וניתן ליצור יחידות חדשות. היא נסחרת בדולרים, דמי הניהול השנתיים הם 0.4% והיא הונפקה על ידי PowerShares. 

"למה אנחנו אוהבים?? הטכנולוגיה היא סקטור מוביל בשוק המניות האמריקאי מזה מספר שנים, ולהערכתנו היא תמשיך להיות "סקטור חם" בשנים הבאות, תוך התרחבות לשווקים ושירותים/ מוצרים שונים. ההשפעה של גורמים כמו מחזור כלכלי, מחיר הנפט או רמת ריבית על סקטור הטכנולוגיה תהיה מתונה בהשוואה להשפעה על סקטורים אחרים כמו נדל"ן, אנרגיה וכו'. התעודה הספציפית (RYT) מהווה להערכתנו השקעה מצויינת למשקיעים שאוהבים טכנולוגיה, או למשקיעים המחזיקים בתעודת סל על הנאסד"ק (כמו QQQ) ומחפשים דווקא חלופה כדאית להשקעה זו. התחומים העיקריים שאליהם חשופה התעודה הם תוכנה ומוליכים למחצה- תחומים המומלצים על ידינו".

קצביאן מסביר כי יש יתרון בפיזור ההשקעות של RYT – "הפיזור הרחב של התעודה מקטין את הסיכון הנובע מתרחישים או אירועי קיצון של מניות בודדות. עניין זה מהותי במיוחד בתקופה האחרונה שבה מניות בודדות (כמו מניות ה- FAANG) מהוות במקרים רבים "קטר בולט" לעליות בשווקים. תרחיש של ירידות חדות במניות אלו ישפיע כמובן גם על מניות ה-RYT, אך באופן מתון יותר.

"משקיע המחזיק בתעודה נהנה מחשיפה מפוזרת של כ-70% לחברות המוגדרות כ- Large cap. נציין כי בין השמות המוחזקים בתעודה ניתן למצוא את ADVANCED MICRO DEVICES, אינטל, אפל, מיקרוסופט ועוד. ביצועי יתר ותמחור נוח (טבלה מימין): התעודה מציגה ביצועי יתר (כולל דיבידנד) טובים מעל ל-QQQ במספר חתכי זמן לאחור. יתר על כן, תעודה זו "חטפה פחות" מאשר ה- QQQ על הנאסד"ק במהלך החולשה האחרון בשוק (26/1-2/4)

"בנוסף לכך", ממשיך קצביאן , "התמחור של התעודה נראה סביר יותר מאשר התמחור של מדד הנאסד"ק. המכפיל החזוי על מדד הבנצ'מארק על התעודה (SPXEWIT Index) הוא  17.4 (חישוב לפי: Forward 12 months), לעומת מכפיל חזוי של 20.3 על מדד הבנצ'מארק של נאסד"ק 100. גם בהשוואה להיסטוריה התמחור של RYT  כיום "פחות יקר". כך למשל המכפיל על ה-QQQ גבוה ב-10% מהמכפיל החציוני בחמש השנים האחרונות ואילו המכפיל על ה-RYT גבוה רק ב-5%.

תשואת אחזקה במהלך האחרון של חולשה בשוק (26/1-2/4) תשואת אחזקה כוללת

5 שנים

תשואת אחזקה כוללת

שנה לאחור

תשואת אחזקה כוללת

מתחילת שנה

 
5.8%- 169.6% 28.6% 15% RYT
8.9%- 156.8% 23% 12.4% QQQ

 


הערות ואזהרות כלליות מטעם בנק דיסקונט לישראל – "הניתוח הכלול בסקירה זו הינו למטרת אינפורמציה בלבד ואין לראות בו המלצה, תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח או הזמנה לייעוץ כאמור או הצעה להחזיק/לקנות/למכור ני"ע או נכסים פיננסיים או התחייבות של בנק דיסקונט לישראל בע"מ (להלן: "הבנק") לייעץ ללקוחותיו בהתאם לאמור בו.