חדשות    

דיסקונט: 2014 הייתה שנה טובה לחסכון הפנסיוני – עם גידול של למעלה מ-11% בשווי הנכסים

הבנק מפרסם סקירת כלכלה ושוק ההון : "הרדיפה אחר התשואה הובילה את הגופים המוסדיים להגדיל את שיעורי החשיפה לנכסי סיכון, ובעיקר גידול ניכר בחשיפה לחו"ל ולמט"ח"

בנק דיסקונט מפרסם היום סקירת כלכלת ישראל שכותרתה "הגופים המוסדיים – נלחמים על תשואה".

בסקירת הבנק, נכתב כי "שנת 2014 הייתה שנה טובה לחסכון הפנסיוני, עם גידול של למעלה מ-11% בשווי הנכסים, כתוצאה מצבירה נטו של כ-45 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת, על השקעות, של 5.5% – 6.4%. הרדיפה אחר התשואה הובילה את הגופים המוסדיים להגדיל את שיעורי החשיפה לנכסי סיכון, ובעיקר גידול ניכר בחשיפה לחו"ל ולמט"ח".

בדיסקונט מציינים כי בשנה זו "קרנות הפנסיה המשיכו ליהנות גם השנה מגיוס נטו חיובי של אג"ח מיועדות בתשואה עדיפה, על חשבון האג"ח הממשלתי הסחיר. מנגד, בהיעדר אלטרנטיבת השקעה לטווח הארוך, מילאו קופות הגמל ובעיקר פוליסות הביטוח את הביקושים החסרים. להערכתנו, מגמות אלו צפויות להימשך גם במהלך השנה הקרובה".

בבנק סבורים כי "להגדלת החשיפה להשקעות בחו"ל ומט"ח, ובעיקר לאסטרטגיית ניהול חשיפות המט"ח, השפעה בולטת על שער החליפין. ב-2014 השקיעו הגופים המוסדיים, בחו"ל ובמט"ח, כ-43 מיליארד ₪, סכום המקביל לסך הצבירה נטו, והיוו חלק ניכר מתנועות ההון הפיננסיות היוצאות מהמשק המקומי".