חדשות    

דיפלומט נסוגה מהעלאות המחירים; דחתה את המהלך לאחרי החגים

מעודכן ל-08/2022

דיפלומט, יבואנית מוצרי המזון והטואלטיקה, שעמדה במרכז המחאה על העלאות המחירים שלה, נסוגה מהן, לפי שעה. בהודעה שהוציאה החברה נכתב כי היא דוחה את ההעלאות שתוכננו ל-1 באוגוסט, עד אחרי החגים.

גל עליות המחירים שוטף את המשק הישראלי בחודשים האחרונים. מוצרי מזון, חשמל, מים, משכנתאות ועד לאחרונה גם מחירי הדלק (ששינו כיוון מטה באוגוסט) עלו בשיעורים לא מבוטלים והם מעיקים יותר ויותר על כיסיהם של האזרחים.

ואיתו מתגברת גם המחאה, כאשר דיפלומט, יחד עם היבואניות שסטוביץ וקימברלי, ספגו חצי ביקורת כבדים, בין היתר מיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שקרא לחרם צרכנים עליהן. (רוצים לדעת בכמה יגדלו ההוצאות שלכם? היכנסו למחשבון וגלו). בין היתר אמר בר דוד: "שסטוביץ', דיפלומט, קימברלי, נגמרה החגיגה. כל חברה שתנצל את המצב ותעלה מחירים לא פרופורציונלית, אנחנו נלך לה על הראש: אני קורא לאזרחי מדינת ישראל להפסיק לקנות את המוצרים של החברות הללו. יש תחליפים לכל דבר. אני מצפה שנהיה צרכנים נבונים, ונקנה את התחליפים. עלינו לקנות חכם ולהפסיק את יוקר המחיה".

גם רשתות השיווק הרימו דגל אדום, כאשר סירבו לדרישת החברות ליישם את המחירונים החדשים בחנויות והודיעו כי ימשיכו למכור במחירים הנוכחיים, למרות איומי היבואניות לא לשווק להן סחורה. מדובר באיום לא מבוטל כשמדובר במוצרים רבים ומאוד פופולריים, שעלולים להותיר לא מעט מדפים ריקים.

דיפלומט, בבעלות נעם וימן, מייבאת בין היתר מוצרים שנמצאים כמעט בכל משק בית, כמו חיתולי פמפרס, קטשופ היינץ, שוקולד מילקה ועוד, והיעדרם של אלה בחנויות יורגש מאוד. מנגד, גם העלאת המחירים המתוכננת תורגש מאוד בכיסם של הצרכנים.

בהודעתה, ציינה דיפלומט כי היא עושה מאמצים רבים למנוע עליות מחירים, אך עקב האינפלציה והעלייה במחירי תשומות גלובליות, הדבר עלה בידה רק באופן חלקי.

קימברלי, המייבאת בין היתר את חיתולי האגיס ונייר טואלט לילי, הודיעה בתחילה כי לא תיכנע ללחץ, אך כעת נראה כי גם היא תתקפל ולא תעדכן את מחיריה כלפי מעלה, בשלב הזה.