שוק ההון    

דלק – עלייה ברווחיות התפעולית; תחלק דיבידנד של 150 מיליון שקל

אסי ברטפלד מנכ"ל קבוצת דלק תמונה מאתר החברה

קבוצת דלק רושמת עלייה מרשימה של 27% בהכנסות ומסיימת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 323 מיליון שקל. הזרמת הגז מלוויתן צפויה להתבצע במהלך 2019.

ברבעון המקביל רשמה הקבוצה רווח נקי של כמיליארד שקל, אך הוא נבע בעיקר ממכירת כ-9% ממאגר הגז תמר. בניטרול הרווח החד פעמי רשמה דלק רווח של 151 מיליון שקל ברבעון המקביל, כך שמדובר בזינוק של מעל ל-100% ברווחיות הקבוצה ברבעון האחרון.

הקבוצה הכריזה כי תחלק דיבידנד של כ-150 מיליון שקל, המשקפת תשואת דיבידנד של כ-7.2% (כולל החלוקות מתחילת השנה).

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי זינקו בכ-27%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, לעומת כ-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון רשמה דלק שיא במכירות הגז הטבעי והקונדנסט מתמר, אשר עלו בכ-7.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על כ-BCM 2.8. בנוסף, נמסר מדלק כי הושלמו כ-70% מהעבודות לפיתוח לוויתן, והזרמת הגז מהמאגר צפויה להתבצע במהלך שנת 2019.

פעילות הקבוצה בים הצפוני באמצעות איתקה, הניבה לקבוצה רווח נקי של כ-88 מיליון שקל, לעומת כ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה בתפוקה היומית, וכן מעלייה במחירי האנרגיה.

הפניקס תרמה לשורת הרווח הנקי של כ-269 מיליון שקל , לעומת כ-333 מיליון שקל ברבעון המקביל. לאחרונה התקשרה דלק עם שלושה תאגידים בנקאיים בעסקאות החלף (SWAP) למכירת כ-14.7% מההון המונפק והנפרע של הפניקס. העסקאות בוצעו בתמורה במזומן שקיבלה הקבוצה בסכום כולל של כ-770 מליון שקל. בנוסף, נמכרו כ-1.4% ממניות הפניקס בתמורה לכ-75 מיליון שקל. לאחר ביצוע העסקאות עדיין נותרו בידי הקבוצה כ-30% מההחזקות בחברת הפניקס, המיועדים למימוש.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "גם ברבעון הנוכחי המשכנו בקידום האסטרטגיה של הקבוצה, ומיקדנו את המשאבים בהרחבת הפעילות העסקית בתחומי האנרגיה בארץ ובחו"ל, כמו גם פישוט מבנה הקבוצה באמצעות מחיקת דלק אנרגיה מהמסחר. כשקצב ההפקה מתמר נמצא בשיאו, ופיתוח לוויתן עומד לקראת סיום, אנו ממשיכים להתקדם אל עבר היעד – התחלת הזרמת הגז מלוויתן למשק המקומי ולמדינות האיזור במחצית השניה של שנת 2019. הפעילות המוצלחת של הקבוצה במאגר סטלה, ביחד עם תחילת ההפקה ממאגר Harrier הביאו לשיא בתפוקה היומית מהמאגרים והשפיעו לחיוב על תוצאות הקבוצה במהלך הרבעון".