עסקים קטנים    

דף עסקי בגוגל – איך עושים את זה?

מעודכן ל-05/2019

לא רק לפייסבוק יש דף עסקי, גם לגוגל, זה נקרא "גוגל לעסק שלי". הלקוחות מחפשים אתכם בשלל שירותי גוגל ומוצאים אתכם, ללא עלות מצדכם.

גוגל לעסק שלי (: Google My Business) הוא כלי המאפשר לעסקים  להציג ולנהל את הנוכחות שלהם באינטרנט בשירותי גוגל שונים, בין היתר: תוצאות החיפוש וכן גוגל מפות.

כמו בפייסבוק תוכלו ליצור עמוד עסקי מקומי, כך שהלקוחות שנמצאים בקרבת מקום, יוכלו למצוא אתכם  בקלות. זאת, בין אם הם מחפשים במנוע החיפוש גוגל עצמו ובין אם במנוע חיפוש המפות.

דף עסקי בגוגל – למי זה מועיל?

בראש ובראשונה זה מועיל לעסקים מבוססי מיקום, כמו חנויות, ספרים, חדרי כושר ועוד, פחות למשרדים שנותנים שירותים כלליים מרחוק. זה יכול להתאים גם לעורכי דין, יועצים, רואי חשבון המקיימיים פגישות ללקוחות במשרד

איך יוצרים עמוד עסקי בגוגל

בעלי חשבון גוגל, הירשמו לשירות, הוסיפו את פרטי העסק ואז אמתו את הפרטים כך שגוגל תוודא כי העסק שלכם אמיתי.

כדי להירשם לשירות ולפתוח עמוד עסקי, עליכם למלא טופס רישום ולפעול לפי ההוראות הבאות:

  1. נכנסים לאתר הרשמי של גוגל לעסק שלי, כאן: www.google.com/business. (אם האתר באנגלית, ותרצו להעביר לעברית, המשיכו לסוף העמוד ושם בחרו את השפה).
  2. לוחצים על כפתור "לרישום פרטי עסק".
  3. בעמוד הבא מזינים את שם בית העסק, ואז על לוחצים "הבא".
  4. בוחרים אם העסק מספק שירותים או מוצרים ללקוחות בכתובת בית העסק.
  5. כותבים את כתובת בית העסק שלכם (רחוב, עיר, מיקוד).
  6. בוחרים אם העסק מספק שירותים גם מחוץ למיקום הפיזי, ואז אפשר להוסיף אזורים.
  7. בוחרים את הקטגוריה שמייצגת את העסק שלכם, כאשר לקוחות מחפשים עסקים כמו שלכם.
  8. מציינים אילו פרטי התקשרות יוצגו ללקוחות בעמוד העסקי (טלפון וכתובת אתר אינטרנט).
  9. מסיימים את ההרשמה.
  10. כדי לאשר שהעסק הוא שלכם, אכן אמיתי ונמצא במקום שציינתם, יש לאמת זאת. בשלב הסופי אתם בוחרים את שיטת האימות, כאשר גוגל תשלח גלויה בדואר עד כ-20 ימים. ניתן לבחור איש קשר שיקבל זאת ואז לוחצים על "לשליחת דואר".

איך מנהלים את עמוד הגוגל העסקי

לאחר שהשלמתם את הליך ההרשמה תגיעו ללוח הבקרה ושם תוכלו לבצע שינויים ועדכונים לעמוד העסקי, הוספת מידע נוסף .

בלוח הבקרה, ניתן לערוך את כל המידע של העסק שלכם: שם, קטגוריה, כתובת, אזור שירות, ימים ושעות פעילות (שעות פתיחה וסגירה), טלפון, כתובת אתר אינטרנט, תמונות של העסק וכן פרטים נוספים.

כמו בפייסבוק תוכלו להוסיף פוסטים שהם הודעות רשמיות של העסק שלכם ובו ניתן לפרסם הכול: מוצרים חדשים, המלצות של לקוחות, יצירת מבצע, השקה ועוד.  אפשר גם באמצעות תמונות וסרטונים. בעמוד תוכלו להוסיף סניף נוסף של העסק שלכם במיקום אחר, לקבץ עסקים ועוד.

איך יודעים כמה קנו ומאיפה הגיעו

בדומה לגוגל אנליטיקס, המנתח תנועה לאתרים, גוגל מנתחת את המידע גם עבור הדף העסקי:

  • איפה הלקוחות מוצאים את העמוד העסקי שלכם (גוגל חיפוש, מפות, מכשיר נייד, מחשב וכד').
  • אילו שאילתות חיפוש הלקוחות מזינים בגוגל כאשר העסק שלכם מופיע.
  • איך הלקוחות מוצאים את העסק שלכם וכמה.
  • על מה הלקוחות לוחצים כאשר הם נמצאים בעמוד העסקי שלכם, ביקור באתר, שיחת התקשרות, מסלול הגעה לעסק המקומי ועוד.
  • מתי וכל כמה זמן הלקוחות מתקשרים אליכם.
  • איך הלקוחות מתארים את העסק שלכם, ביקורות ומאפיינים.
  • כמה אנשים צפו בתמונות שהעליתם ועוד.

כלים נוספים

הכלים המאוד יעילים של השירות של גוגל הם הביקורות. כך אם לקוח מרוצה הוא ידרג אתכם גבוה וישפר את הדירוג שלכם בגוגל. כלי אחר הוא תגובות שהלקוחות יכולים לשלוח לכם ולמצוא אתכם בקלות ישירות מהחיפוש.

איך למחוק את המידע עליכם בגוגל

האפליקציה של גוגל שיודעת לתמלל Live Transcribe. לא רק לחירשים