מובייל וגאדג'טים    

איך למחוק את המידע עליכם בגוגל

מעודכן ל-05/2019

עד עתה גוגל אפשרה לכם למחוק מידע על עצמכם רק באופן ידני, כעת היא מראה שאפשר לעשות את זה אוטומטית. איך עושים את זה?

גוגל הכריזה על כלי פרטיות חדש, שיאפשר למשתמשים להגדיר מראש מחיקה אוטומטית של המידע שהחברה אוספת עליהם, תוך פרק זמן שהוגדר מראש – תקופה של שלושה חודשים או 18 חודשים. הכלי מתייחס לנתונים הנוגעים למיקום המשתמשים ולפעילות שלהם באפליקציות וברשת.

גוגל כבר מאפשרת למשתמשים לבחור באפשרות שהחברה לא תאסוף עליהם מידע כלל באפן ידני.  נראה שהמטרה של הכלי החדש היא לאפשר לגוגל לדלות עליכם מידע לפחות באופן חלקי וכדי שלא תלחצו על אפשרות מחיקת האיסוף הטוטאלית, מאחר שהמודל הכלכלי של גוגל מסתמך על פרסום שמבוסס על הנתונים שהחברה אספה על המשתמשים.

סיבות אחרות הן חיסכון עצום בתשתיות האחסון הנדרשות לשמירה על כל המידע הזה. הערכות אחרות מדברות על כך שגוגל הבינה שרגולטורים ברחבי העולם מעוניינים להעניק לציבור יותר שליטה במידע שלו ולכן הציגה את האפשרות החדשה. ם במנוע החיפוש שלה. הכלי יושק בקרוב.

כמו כן, יתכן שאגירת מידע אינסופי על משתמשים אינה שימושית לגוגל בשל ענייני רלוונטיות ומשאבים שנדרשים לעיבודו לתובנות מדויקות.

כדי להפעיל אותה, יש להיכנס לעמוד הגדרות החשבון; אם מופיע תחת תפריט היסטוריית המיקומים אייקון בדמות לוח שנה, האפשרות זמינה. ניתן להיכנס אליה ולקבוע שכל מה שנאסף עליכם יימחק בזמן שהוגדר. גוגל הצהירה כי  מידע בן שנה וחצי ימיחק.

אלפבית של גוגל מרחיבה את שירות הרחפנים גם לאירופה

דרופס – הבחירה של גוגל לאפליקציה הטובה ביותר שמלמדת אתכם שפות

דוחות מאכזבים לחברת האם של גוגל