שוק ההון    

דוחות מאכזבים לחברת האם של גוגל

אלפבית, חברת האם של גוגל, פספסה בתחזיות בכל הפרמטרים,פרסום, אינטרנט ועוד

אלפבית, חברת האם של גוגל, פרסמה את דו"חות הרבעון הראשון ל-2019 והתוצאות מאכזבות מאוד. החברה דיווחה על הכנסות של 29.5 מיליארד דולר לאחר הפחתה של עלויות תפעול  לעומת צפי הכנסות שעמד עליותר מ-30 מיליארד דולר. גם הרווח היה מאכזב ולא עמד בתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של כ-10.5 דולר למניה, והרווח המתואם למניה שדווח עמד על 9.50 דולר.

שורת הרווח של החברה הייתה כ-6.5 מיליארד דולר, אומנם חלק מהסיבה היא הקנס הענק שספגה מהאיחוד האירופי על התנהלותה כמונופול והסתכם ב-2 מיליארד דולר ושהופחת משורת הרווח התפעולי, אך גם בלעדיו מדובר בנתון פחות טוב מאשר בשנה שעברה. אז דיווחה החברה על רווח של כ-9.5 מיליארד דולר על היקף הכנסות נמוך בהרבה.

המניה הגיבה כמובן בירידה גדולה. החברה נכשלה בכל התחזיות, בעסקי הפרסום של גוגל, בעסקי האינטרנט של גוגל ובשאר העסקים.

האזכבה העיקרית היא מעסקי הפרסום המקוון. אלו היו אמורים להכניס 32 מיליארד דולר אך עמדו רק על כ-31 מיליארד דולר. עסקי האינטרנט שכוללים את חנות האפליקציות, עסקי החומרה והמחשוב ענן הכניסו 5 מיליארד דולר לעומת צפי של כ6- מיליארד דולר.

מנוע החיפוש, יוטיוב וחטיבת מחשוב הענן צוינו כמובילי ההכנסות של גוגל. לתחום החומרה לא ניתנה התייחסות מיוחדת.

בעיה מרכזית היא הכניסות לפרסומות באתרי החברה השונים. נתון זה צמח  בכ-40%, לעומת צמיחה של כ-65% ברבעון הקודם או של כ-62% ברבעון השלישי של שנה שעברה. כלומר הכניסה לאתרים המפורסמים יורדת בעוד גם הכנסות מפרסומות יורדת.

נתון מעניין שבו גוגל כן הצליחה להציג שיפור הוא עלות גיוס תנועת הגולשים. נתון זה מייצג את כמות הכסף שהחברה משלמת לחברות אחרות כגון אפל או מוזילה כדי להיות מנוע החיפוש העיקרי בדפדפנים שלהן .

אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשנה האחרונה היו הרמקולים החכמים גוגל הום, אלה נמכרו במספרים הרבה יותר גדולים מאשר רמקולי האקו של המתחרה אמזון שמחזיקה ברוב השוק האמריקאי.

חטיבת הענן של גוגל למרות שלא עמדה בתחזיות עדיין מציגה הכנסות יפות ומהווה תחרות לאמזון. אך לעומת שאר החטיבות זה גם דורשת את ההשקעות הכבדות ביותר. גוגל משלמת הרבה מאוד כסף כדי להקים את התשתיות הנחוצות להפעלת החטיבה הזו. רוב ההשקעות הכבדות בנושא כבר נרשמו ברבעונים הקודמים .

רשות המסים מעוניינת להטיל מס על פייסבוק וגוגל במיליוני שקלים

החברה האם של גוגל הכתה את התחזיות