חדשות    

אלפבית של גוגל מרחיבה את שירות הרחפנים גם לאירופה

לאחר שהשיקה את שירות הרחפנים שלה באוסטרליה, ווינג מבית אלפבית תפעיל את השירות גם בפינלנד

ווינג, חברת משלוחי הרחפנים של אלפבית, חברת האם של גוגל, השיקה שירות משלוחים חדש בהלסינקי, בירת פינלנד. כך עלה מפוסט שבו תיארה החברה את מפת הדרכים  שלפיה היא תפעיל צי של רחפנים אוטונומיים שיספקו משלוחי מזון מחנויות לבתי התושבים ברובע Vuosaari.

"Vuosaari מהווה השראה עבורנו. היא מאוכלסת בצפיפות יחסית, גובלת מצד אחד בים ומצד שני ביערות. בנוסף יש בה נמל סחורות גדול", ציינו ב-Wing.

שתי רשתות הסכימו להצטרף לפיילוט, רשת סופרמרקטי הפרימיום Herkku Food Market ורשת המסעדות Monami. הרחפנים יוכלו להעביר מטענים במשקל של עד קילו וחצי למרחק שאינו עולה על 10 ק"מ.

בחברה הסבירו שהמבנה האורבני הייחודי של רובע Vuosaari הפך אותו למתאים מאוד כדי לההפעיל את הניסוי.

הכניסה לאירופה מרחיבה את שירותי הרחפנים של החברה לאחר ההשקת בכורה עולמית באוסטרליה. אם המשלוחים יופעלו ללא בעיות – כך תוכל ווינג  להרחיב את השירות למיקומים נוספים בעולם. הרחפנים ביצעו עד כה כ-70 אלף טיסות וכ-3,000 משלוחים שם.

רחפנים ב-125 קמ"ש

הרחפנים הנוכחיים של ווינג מסוגלים לטוס במהירות של כ-125 קמ"ש ולהמריא ולנחות אנכית. הם אוטונומיים לחלוטין מהרגע שהיעדים הוזנו להם והם מצוידים בחיישנים שיודעים להתאים את אופי הטיסה לסביבה.

השימוש ברחפנים גם עורר ביקורת בקרב שכנים במקומות שבהם הופעלו – על רעשים בעיקר – לכן הודיעה ווינג שהיא תתקן את עיצוב הרחפן כך שפעולתו תהיה שקטה ודיסקרטית יותר. בעיה אחרת  שהם לא מסוגלים לפעול במזג אוויר גרוע או להתמודד עם מכשולים לא צפויים.

בשנים האחרונות אובר, אמזון, מיקרוסופט ופלייטרקס הישראלית, כולן השיקו ניסויים במיקומים שונים ברחבי העולם. על פי מחקרים שונים, המעבר לשימוש בהם עשוי להניב לקמעונאים חיסכון של עד כ-9 מיליארד דולר ויצמצם את היקף ניצול האנרגיה בכ-6% בזכות הצמצום בשימוש במשאיות. ההתרחבות של אלפבת מאיימת בעיקר על אמזון, שכבר הודיעה על תחילת הניסויים שלה לפני זמן רב, אך טרם נראה משהו בשטח.