שוק ההון    

דריו – ממשיכה לצמוח בהכנסות, אבל ההפסדים עדיין גדולים

דריו הפועלת בתחום הבריאות הדיגיטלית, והמציעה פתרונות ניהול מידע רפואי באמצעות  תקשורת ניידת, מדווחת על גידול בהכנסות הרבעון השני, אך ההפסדים עדיין גבוהים. החברה הישראלית הנסחרת בוול-סטריט, רשמה הכנסות שיא ברבעון – 2.06 מיליון דולר, גידול של 70% בהשוואה לרבעון השני של 2017, וגידול של 17% ביחס לרבעון קודם. מדובר על 14 רבעונים רצופים של צמיחה, ועדיין – מדובר במספרים קטנים.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-522 אלף דולר. קצב שריפת המזומנים ברבעון עמד על 2 מיליון דולר, קיטון של 27% לעומת 2.77 מיליון דולר ברבעון ראשון 2018.

החברה מדווחת כי בכנס המדעי ה-78 של האגודה האמריקאית לסכרת (ADA) דווחו נתונים על יותר 17,000 משתמשים המבצעים ניטור באמצעות מערכת ניהול הסכרת הדיגיטלית של דריו הלת'.  המידע הציג ירידה במספר מדידות הסוכר הגבוהות ועליה במספר מדידות הסוכר בטווח הנורמלי, תוך הצגת שיפור עם עלייה במשך השימוש. הנתונים נאספו ממשתמשים המבצעים שימוש בטכנולוגיה של דריו הלת' באופן שגרתי במשך זמן ממושך. התוצאות האלו הינן הוכחה מהמציאות היומיומית והינן שונות מהותית וחזקות יותר מאשר תוצאות של מחקרים קלינים מבוקרים.

אירוע חשוב נוסף במהלך הרבעון – השקת גרסה מספר 4.0 של האפליקציה  של דריו.

הוקם צוות חזק בארה"ב אשר פועל בחזית של B2B ובחזית C2B.

ארז רפאל, מנכ"ל דריו אמר במקביל לפרסום התוצאות הכספיות – " אנו שמחים לדווח על תוצאות שיא ברבעון של 2.06 מיליון דולר ועל גידול עקבי בהכנסות זה הרבעון ה- 14 ברציפות. במקביל לעלייה בהכנסות, קצב שריפת המזומנים קטן. דריו הלת' הוכיחה כי טכנולוגיות הבריאות הדיגיטלית מציעה גישה חדשנית לשירותי הבריאות, המביאה לתוצאות מיטביות למטופל ויוצרת עסק מצליח. באמצעות התשתית הגלובלית שלנו, קבלת אישורים ב-7 מדינות המונות אוכלוסייה כוללת של 48 מיליון חולי סכרת, צוות מכירות חזק בארה"ב וגישה לשוק בלתי נדלה, אנחנו מתרחבים ומעניקים שירותים ליותר אנשים החיים עם מחלה כרונית ופרי כרונית. אנו צופים גידול  עקבי בהכנסות, בקצב שנתי שנע בין 60%-80%. אנו מאמינים שאחת הסיבות להצטרפות המניה למדד Russell Microcap ברבעון השני של 2018 הייתה הפעילות העסקית היעילה שלנו בתעשיית הבריאות הדיגיטלית רווית השינויים".

"תעשיית הבריאות הדיגיטלית ממשיכה להיות אטרקטיבית בשל יכולתה ליצור שינוי בשירותי הבריאות. עם השקעה של 16 מיליארד דולר בתעשיית הבריאות הדיגיטלית בשנה האחרונה על פי פרסום של Digital health network, השוק חווה עלייה במספר הפתרונות שהינם יותר דיגיטלים ויותר מוכווני משתמש. ככל שישנה עלייה במספר הפתרונות המותאמים ומוכווני מטופל וככל שהגורמים המממנים מתגמלים מטופלים המתנהלים באופן בריא יותר החוסך בעלויות הבריאות, אני מאמין שהחדירה לשוק של פתרנות הבריאות הדיגיטלית תגדל לכ-10% מאוכלוסיית חולי הסכרת ומחלות כרוניות אחרות. אנחנו גאים שדריו הלת' יוצרת השפעה בתעשייה באמצעות היותה מובילת שוק, מוכיחה שהצרכנים מעוניינים בפתרונות דיגיטלים מוכווני משתמש ושפתרנות אלו משפרים את חייהם", סיכם ארז רפאל.

סיכום תוצאות הרבעון השני לשנת 2018

ההכנסות ברבעון השני שהסתיים ב-30 ליוני 2018 הסתכמו ב-2.06 מיליון דולר, גידול של כ-70% בהשוואה להכנסות של כ-1.21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וכן גידול של כ-17% בהשוואה לרבעון הראשון של  2018.

ההכנסות לרבעון השני 2018 נבעו ממכירות ישירות ללקוחות בארה"ב, אוסטרליה וגרמניה ומכירת מוצרים למפיצים בבריטניה ואיטליה.

הרווח גולמי הסתכם ב-522 אלף דולר.ההפסד התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון דולר, עליה בהפסד תפעולי של כ-1.6 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-4.1 מיליון דולר ברבעון השני שהסתיים ב-30 ליוני 2017. העליה נובעת מגידול בהוצאות של 1.78 מיליון דולר ברבעון השני של 2018 בגין הקצאת מניות לעובדים ולחברי הדירקטוריון.

ההפסד הנקי גדל בכ-1.7 מיליון דולר לכ-5.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2018,  בהשוואה לכ- 4.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.

נכון ל-30 ביוני 2018 מזומנים ושוווי המזומנים הסתכמו בכ-5 מיליון דולר.