חדשות    

האחים נאוי לא יוכלו לקזז במס הפסדים צבורים בגובה 153 מיליון שקל

האחים נאוי לא יוכלו לקזז הפסדים צבורים בגובה של 153 מיליון שקלים. כך קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב שקיבל את עמדת רשות המסים שייצגה פרקליטות מחוז תל אביב.  האחים נאוי לא יוכלו לקזז את ההפסדים הצבורים שהיו בשלד בורסאי שרכשו מאיש העסקים אביחי סטולרו, והעבירו אליו פעילות, משום שמדובר בתכנון מס מלאכותי. מדובר בפסק דין רוחבי בעל השלכה על תכנוני מס דומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

  האחים נאוי עסקו בניכייון צ'קים במסגרת חברות פרטיות בבעלותם. בשנת 2011 רכשו האחים נאוי שלד בורסאי ויצקו לתוכו את הפעילות בניכיון צ'קים. בשלד הציבורי שרכשו, היו 153 מיליון שקלים הפסדים צבורים, שאותם הם קיזזו נגד ההכנסות תוך שנים ספורות, דבר שהביא לידי כך שלא שולם מס באותן שנים. רשות המסים בחנה את העסקה וקבעה כי מדובר בפעולה מלאכותית ולפיכך שללה את ההפסדים הצבורים שהיו במערערת.

בית המשפט קיבל את עמדת רשות המסים כי רכישת שלד ציבורי וקיזוז הפסדים כפי שביצעו האחים נאוי, מהווה עסקה מלאכותית. נקבע כי המועד הקובע לבחינת העסקה, הוא יום רכישת השלד. כל מועד שלאחר מכן, הוא בבחינת תכנוןמס. הוכח כי רכישת השלד על ידי האחים נאוינבעה מההפסדים הרבים שהיו בשלד הציבורי במועד הרכישה והציפייה של האחים נאוי לנצל את ההפסדים.

עוד נקבע, כי אומנם האחים נאוי הצליחו להוכיח את החשיבות לרכוש שלד ציבורי ולהכניס אליו את פעילותם בניכיון הצ'קים, אולם הוא קיבל את עמדת רשות המסים שלפיה האחים נאוי היו צריכים להוכיח מדוע דווקא רכשו את השלד הספציפי שאותו רכשו, בהשוואה לחלופות אחרות שהיו זמינות בבורסה דאש ושנשאו הפסדים פחותים. נקבע כי היה על האחים נאוי להוכיח כי נקטו מאמצים סבירים לנסות לאתר שלדים נוספים שאין להם הפסדים או שיש להם הפסדים פחותים ושניתן היה לרכוש אותם באותו מבנה עסקה.

האחים נאוי – הרווח גדל; ההפרשות לחובות מסופקים עדיין נמוכות; האם ההפרשות הגדולות בדרך?