חדשות    

האם אילת תהפוך לעיר הסולארית הראשונה בישראל?

Pixabay

אילת מעודדת את תושביה לשתף פעולה עם סטארט-אפ לאנרגיה סולארית ומקדמת פאנלים סולאריים בעצמה, כיום 75% מהאנרגיה שלה סולארית והשאיפה להגיע ל-100%

לאחרונה קראה עיריית אילת קראה לתושביה לשתף פעולה עם הסטארט־אפ סולוויו , שמסייע לתושבים לבדוק מה הפוטנציאל האנרגטי של הגג שלהם.  אילת ממוקמת במקום השני במדד הערים החכמות והמקיימות של המרכז הבינתחומי כי  75% מצריכת האנרגיה של אילת במהלך היום מקורה באנרגיה סולארית שהעיר מייצרת.

זה הישג נכבד לעיר שתושביה צורכים כ־30% יותר חשמל מישראלים במקומות אחרים בארץ, בגלל החום הרב ומיזוג האוויר.

 איך תושבי אילת מזהים את הפוטנציאל של הגג שלהם

תושב אילת היום יכול להיכנס לאתר של עיריית אילת, להקליד את תעודת הזהות שלו ולקבל פרטים מלאים על הגג שלו. כל תושב יכול לדעת מה גודלו של הגג, כמה קילוואט הוא יכול ליצר על הגג, ואז נפתחת לו תוכנית עסקית שמראה לו בדיוק כמה חשמל הוא יכול לייצר, כמה יעלה להקים, איך הוא יכול לממן את זה ומה שיעור התשואה שיקבל על ההשקעה הזאת, – סביב 14%.

מלבד המיזם שמזמין את התושבים להתקין פאנלים סולאריים ( להרחבה), גם על גגות מבני הציבור של אילת מותקנים פאנלים סולאריים ובימים אלו מסתיים פרויקט זה, בעלות 20 מיליון שקל.

באילת אומרים שמטרתה להגיע למצב שבו 100% מהאנרגיה שלה תגיע מייצור עצמי סולארי ותוקם תשתית של אגירת האנרגיה שתאפשר שימוש בה גם בשעות הלילה.

כמו כן באילת מתככנים למכור את החשמל לחברת החשמל ולקבל הכנסה קבועה. ההערכות מדברות על חיסכון של לפחות 40% למשק בית ואף יותר. אם צעד זה יצליח, אילת תתנחק הלכה למעשה מחברת החשמל ומכאן שגם המדינה תרוויח כי לא תצטרך לספק חשמל לצרכנית חשמל חזקה כמו אילת.

סולוויו, שאחראית על טכנולוגיית מיפוי הבניינים ובניית התוכנה שמנגישה את המידע לתושבים, נוסדה כחברת חממה של קפיטל נייצ’ר בחבל אילות. היום החברה פועלת בארבע יבשות ומפעילה משרדים גם בארצות-הברית.

עופר צדקה, מנכ"ל החברה, מספר: "סולוויו עוסקת בניתוח פוטנציאל סולארי של גגות ומה שמייחד אותה זה היכולת לנתח כמויות אדירות של מבנים ולמצוא בצורה מאוד מדויקת למי מתאים סולארי. אחרי שמיפינו את אילת, פתאום התברר שאנרגיה סולארית היא לא רק ליחידי סגולה, הרבה מאוד אנשים יכולים לעשות את המעבר הזה".

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה

אנלייט אנרגיה מתחדשת גייסה 223 מיליון שקל