שוק ההון    

אנלייט אנרגיה מתחדשת גייסה 223 מיליון שקל

לאחר סיום המכרז החברה בחרה לקבל מניות בהיקף כספי של 223 מיליון שקל, במחיר סגירה של 233 שקל ליחידה

אנלייט אנרגיה מתחדשת סיימה בהצלחה את שלב המכרז המוסדי בהנפקת מניות. במכרז הגישו המשקיעים המסווגים התחייבויות מוקדמות לרכישת יחידות בהיקף כספי של כ- 355 מיליון שקל. החברה בחרה לקבל מתוך כך התחייבויות מוקדמות לרכישת יחידות מניות בהיקף כספי כולל של כ- 223 מיליון שקל.

מחיר הסגירה נקבע לסך של 233 שקל ליחידה והוא יהווה את המחיר המזערי ליחידה במסגרת ההנפקה לציבור, מחיר זה גבוה משמעותית ממחיר הפתיחה במכרז.

הזמנות אלה ייכללו בדוח הצעת המדף שיפורסם על ידי החברה בכפוף לאישורים הנדרשים. החברה מתכוונת להגביל את היקף ההנפקה לכמות של עד 957,558 יחידות.

את הגיוס הובילו פועלים איביאי חיתום והנפקות בע"מ. עורכי הדין שליוו את ההנפקה: עמי ברלב, משרד עורכי דין.

השבוע הודיעה אנלייט כי חברת מידרוג החליטה על הענקת דירוג  לחברה של A3.il באופק דירוג יציב. בין השיקולים לדירוג ציינו במידרוג: מגמת צמיחה בענף האנרגיות המתחדשות בארץ ובעולם, הנתמכת ביעדים לקידום אנרגיות מתחדשות; אסטרטגיית החברה ליצור תמהיל גיאוגרפי רחב ומגוון, הכולל מכירת חשמל בשווקים מפותחים לצד פעילות במדינות מתפתחות; נתח שוק הולך וגדל, בטווח הקצר, לצד פיזור נכסים טוב יותר בטווח הבינוני-ארוך; תכנית השקעות מאסיבית הצפויה לאפשר את צמיחתה המואצת של החברה; בעלות ללא גרעין שליטה, המאפשרת איזון הולם בין בעלי החוב לבעלי המניות ,ללא צפי לחלוקת דיבידנדים.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 350 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.

אנלייט אנרגיה במומ לרכישת מלוא השליטה במיזם אנרגיות רוח בצפון מערב אירופה

אנלייט – תקים חוות סולאריות בהונגריה; יניבו הכנסות של כ-7 מיליון אירו בשנה