שוק ההון    

אנלייט אנרגיה במו"מ לרכישת מלוא השליטה במיזם אנרגיות רוח בצפון מערב אירופה

 אנלייט אנרגיה במו"מ לרכשית מלוא השליטה בפרויקט אנרגיית רוח בצפון מערב אירופה תמורת 145 מיליון אירו
 אנלייט אנרגיה, העוסקת באנרגיה מתחדשת, מנהלת משא ומתן לרכישת מלוא השליטה בפרויקט אנרגיית רוח בצפון מערב אירופה, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים ובהספק של כ-113 מגה-וואט, תמורת עד 145 מיליון אירו.
בהתאם למתווה העסקה, החברה תרכוש 100% מהאחזקות בחברת הפרויקט, המחזיקה במרבית ההיתרים והזכויות בקרקע הדרושים להקמת הפרויקט.
על פי הערכות ראשוניות, עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט בטווח של 135-145 מיליון אירו. החברה הודיעה כי בכוונתה לפעול לקבלת מימון לפרויקט במתווה של מימון פרויקטאלי כשעל פי הערכות החברה, שיעור ההון העצמי אשר יידרש יעמוד על כ-50% מההשקעה הכוללת בפרויקט.
החברה מבהירה כי אין דאות לשלמת המשא ומתן והשלמת העסקה, אשר כפופים לקיום תנאים מתלים, ובין היתר, השלמת בדיקות נאותות והגעה להסכמות סופיות על תנאי העסקה עם המוכרים.
רק לאחרונה הודיעה  כי חברת מידרוג החליטה על הענקת דירוג  לחברה של A3.il באופק דירוג יציב. במידרוג ציינו את השיקולים לדירוג: מגמת צמיחה בענף האנרגיות המתחדשות בארץ ובעולם, הנתמכת ביעדים לקידום אנרגיות מתחדשות; אסטרטגיית החברה ליצור תמהיל גיאוגרפי רחב ומגוון, הכולל מכירת חשמל בשווקים מפותחים לצד פעילות במדינות מתפתחות; נתח שוק הולך וגדל, בטווח הקצר, לצד פיזור נכסים טוב יותר בטווח הבינוני-ארוך; תכנית השקעות מאסיבית הצפויה לאפשר את צמיחתה המואצת של החברה; בעלות ללא גרעין שליטה, המאפשרת איזון הולם בין בעלי החוב לבעלי המניות ,ללא צפי לחלוקת דיבידנדים.