שוק ההון    

האם הירידה בשופרסל היא הזדמנות קנייה?

מניית שופרסל ירדה ב-6% בעקבות המכירה של החברה האם דסק"ש. דסק"ש שנשלטת על ידי אדוארדו אלשטיין, הודיעה אתמול על כוונתה למכור כ-11% ממניות שופרסל בכ-550 מיליון שקל, והיום כתגובה , התממשה מניית שופרסל.

האינטרס של אדוארדו אלשטיין במכירה לא ברור – האם הוא מתכוון להשתמש ברווחים הגדולי שנוצרו בדסק"ש בעקבות המימוש – 1.5 מיליארד שקל כדי לחלק דיבידנד גדול, או אפילו לחלק את נכסים ובניין כדיבידנד בעין? האם הוא מתכוון להמשיך ולמכור מניות בשופרסל, ולנסות לצאת מהמסגרת של תאגיד ריאלי (בדסק"ש) כדי לקבל היתר שליטה בכלל ביטוח?

לא ברור לאן הוא חותר. מה שברור ששופרסל היתה עוגן גדול בדסק"ש – שופרסל זינקה ב-200% בשלוש השנים האחרונות, כשהיא כבר מהווה 50% מפרוטפוליו ההשקעות של דסק"ש. אולי בסק"ש פשוט רצו להוריד את התלות הגדולה בשופרסל אחרי מהלך מאוד משמעותי.

השאלה הגדולה – האם המשקיעים יכולים למצוא בשופרסל הזדמנות? התוצאות של החברה ברבעון הראשון היו טובות, והמומנטום העסקי שלה חיובי כאשר מכירות המותג הפרטי בצמיחה גדולה, וכך גם המכירות באינטרנט. עם זאת, שופרסל  הגיעה לשווי של 5.5 מיליארד שקל המבטא מכפיל רווח של כ-16 על הרווחים. בינתיים מניית החברה כאמור ירדה, ומדובר בירידה טכנית – בגלל המימוש הגדול. במקרים רבים, מימוש טכני כזה דינו להיסגר. אבל אין בטוח. זאת ועוד – על פי הערכות של גורמים בשוק, ייתכן שדסק"ש תחליט לממש מניות נוספות של שופרסל וכל עוד העננה הזו קיימת, ייתכן והמניה תתקשה לעלות..

בכל מקרה, הערב נרשמה הצלחה במכרז למכירת מניות שופרסל –  התקבלו  ביקושים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, ודסק"ש תמכור 15% ממניות שופרסל – המחיר נקבע על 21.83 שקל, לעומת 22.1 שקל מחיר השוק, ולעומת 23.6 שקל עם פרסום הדיווח על הכוונה למכור את המניות.