חדשות    

האם הפכה גט לרווחית? לא בדיוק

גט היא מהחברות שהצליחו לגייס המון הייפ, לקוחות והכנסות, אבל לא הגיעו לרווחיות מרשימה או בכלל. בחודש האחרון, לפחות, לפי דיווחי גט, המצב השתנה.

בסוף השבוע דיווחה שהצליחה להגיע לרווחיות תפעולית של כ-300 אלף דולר בכל המדינות שבהן היא פעילה בדצמבר 2019. עם זאת לא מדובר ברווח נקי והוא לא כולל את הוצאות המו"פ של החברה ואת ההוצאות הקבועות.  ובכל זאת, זה עדיין הישג לקבוצה משום שזה החודש הראשון שבו היא מדווחת על רווחיות תפעולית בכל המדינות שבהן פועלת. כיוון שהחברה לא דיוחחה על הוצאות עובדי המו"פ, קשה להעריך את הרווח הנקי האמיתי.

הרווחיות של גט נבעה משיפור גדול בכל המגזרים של החברה, ובהם שירותי ההסעות ופעילות  המשלוחים גט דליברי שפעיל ברוסיה וישראל. החברה ממותגת כיום כחברה המספקת שירותי הסעות לתאגידים ומ-2010 החלה לספק שירות עסקי כמו גוגל ודיסני. החברה דיווחה שיש לה כיום יותר מ-17 אלף לקוחות עסקיים ובהם שליש מחברת פורצ'ן 500. עוד דיווחה החברה כי היא מגייסת 400-500 לקוחות בחודש.

לא הכול הלך חלק, בשנה שעברה סגרה גט את הפעילות שלה בניו יורק לאחר שסגרה קודם לכן את המותג ג'ונו – השם של גט בעיר, שלא הצליח להתחרות באובר.  סגירת ג'ונו היא חלק עיקרי במעבר של גט לרווחיות תפעולית. כמו כן השיקה החברה באותו זמן  שיתוף פעולה עם חברת ליפט, המתחרה העיקרית של אובר.  לחברה שיתופי פעולה דומים גם עם חברת ההסעות ויה ואחרות. שיתוף הפעולה מאפשר להציע שירותי הסעות בכל מדינה בעולם. גט פועלת כיום בישראל, לונדון ורוסיה. החברה גייסה עד היום 800 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון מפולקסווגן שעל פי דיווחים משוערים מחקה את ההשקעה בחברה הישראלית

לדברי דייב וייסר, מנכ"ל ומייסד החברה, "המעבר לרווחיות תפעולית ברמה הגלובלית מראה את החוזקה של המודל העיסקי שלנו".

הביקורת, האם באמת הפכה לרווחית?

כבר ציינו שהרווח התפעולי לא כולל את כל ההוצאות, בהן מו"פ והוצאות שוטפות. נוסף לכך הנתונים מתייחסים לחודש דצמבר בלבד, שאי אפשר להסיק ממנו לבדו על מגמה. בכל מקרה, הסיבה שגט מבליטה רווחיות חודשית בניגוד לרבעונית או שנתית היא לאותת למשקיעים שבניגוד לחברות אחרות, ובראשן ווי וורק, פניה לרווחיות ואפילו יש לה תוכנית עסקית.

גט הישראלית תשתף פעולה עם ליפט

האם גט תציג רווחיות ב-2019?