חדשות    

האם כחלון מתכונן למשבר?

הנתונים שפורסמו בחודשים האחרונים היו חלשים יותר מהמצופה – הצמיחה קצת ירדה; הגירעון גדל; התחזית קדימה טובה, אבל פחות מבעבר. ועל רקע זה, נשמע כחלון כאילו הוא נערך למשבר.

"ראינו איך תנועה אחת של טראמפ ומה קרה בטורקיה. זה רכבת הרים. כלכלה היא רכבת הרים", אמר כחלון והוסיף – "משברים כלכליים היו וגם יהיו בעתיד. כרגע מצבנו הכלכלי טוב, נתוני המקרו טובים, אבל אני אומר לכם כשר אוצר אחראי שקצת למד ולומד ורואה מה קורה בעולם: יגיעו משברים. אני אמנם מקווה שלא, אבל לצערי הם יגיעו והאחריות שלי כשר האוצר להכין את המדינה גם למשבר עוד 3,4,5 שנים, גם כשאני לא אהיה שם.

"לצאת ממשבר עם חוב של 59% זה הרבה יותר קל מלצאת ממשבר עם חוב של 80%", אמר, "יש ביקורת שמבחינתי לגיטימית – החוב הוא חשוב לעתיד. אם יהיה לנו משבר ונצטרך לגייס כסף ב-80% או 90% 100% חוב המצב שונה לגמרי ואז באמת לא יהיה לנו כסף למיטות בבתי חולים".

"צמיחה היא המענה – גם החברתי גם הכלכלי וגם הביטחוני", הוסיף כחלון, "כשהצמיחה גבוהה אפשר להגדיל את סל התרופות, אפשר להעלות את שכר המינימום, האבטלה יורדת. החוב הנמוך מביא לדירוג והדירוג מביא לחיזוק החברות וחיזוק החברות מביא לחיזוק הבורסה וחיזוק הבורסה מביא לחיזוק הכלכלה. מדינה שלא צומחת היא מדינה שוקעת. צמיחה זה ביטחון זה כסף לתקציב הביטחון, לחינוך, לטכנולוגיות, לחדשנות לכל מה שאנחנו רוצים. יש לנו צמיחה גבוהה (אבל) לא מספיק. יש לנו שאיפה להגיע ל-5% בשנה אנחנו כרגע בין 3.3% ל-3.5%. אם יהיה לנו עוד קצת דרייב אולי נגיע קצת יותר".