שוק ההון    

האנליסטים: עלייה במחירי היעד של מזרחי טפחות

זאת על רקע הפחתת הקנס לרשויות האמריקאיות בגין פרשת העלמת המסים
האנליסטים מגיבים לדיווח של מזרחי טפחות כי הבנק אישר את ההסדר עם משרד המשפטים בארצות הברית, ולפיו ישלם הבנק  195 מיליון דולר. זאת בגין פרשת סיוע בהעלמת מסים ללקוחות אמריקאים, שבה היו מעורבים גם לאומי והפועלים.. האנליסטים העלו את מחירי היעד, כאשר בבית ההשקעות IBI מזהים עלייה של כ-12% ביחס לשער הבסיס של הבנק. בלידר שוקי הון מעניקים המלצת קניה עם עלייה של כ-22% על שער הבסיס של הבנק .
באי.בי.אי אמרו  שאלו חדשות טובות לבנק, שהצליח למזער את נזק הקנס וגם לסגור את עניין החקירה. "כעת, יוכל הבנק לחזור למקד את תשומת הלב הניהולית באסטרטגיה שהציב הנוגעת בין היתר לחיזוק האשראי העסקי לצד המשך התרחבות במגזר האשראי לדיור וגם לחזור לחלק דיבידנדים. אם מעדכנים את גובה הקנס הסופי לתחזית תוצאות הבנק, אנו מגיעים לרווח של כ-200 מיליון שקל ותשואה להון חד ספרתית נמוכה. אנו מעדכנים את מחיר היעד למניה ל-75 שקלים, בהמלצת תשואת שוק".
 בלידר שוקי הון מחזקים: "מניית הבנק רשמה תשואת חסר משמעותית ביחס לסקטור השנה (בעיקר לאחר דרישת הקנס מהרשויות בשנה שעברה), והיא מתומחרת להערכתנו בזול ביחס לסקטור. הבנק נסחר הבוקר במכפיל הון של 1.09, כאשר התשואה המייצגת של הבנק עומדת כיום על כ-12% לפחות. יש לזכור כי הבנק נהנה משיפור ברווחי המימון על רקע פתיחת המרווחים במשכנתאות ותהליך העלאת הריבית, כאשר הסיכונים העיקריים בבנק הינם שוק הדיור ומצב המאקרו המקומי, סיכונים שכרגע נראים רחוקים מלהתממש. אנו מעלים את המלצתנו על הבנק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 82 שקלים".
בפיקוח על הבנקים לעומת זאת נאמר "הפיקוח על הבנקים בוחן את ההסכם הסופי והממצאים המופיעים בו ויגבש את דרישותיו בתוך זמן קצר".
בהודעה לעיתונות של משרד המשפטים, האמריקאי, נכתב כי "מוסד פיננסי אינו ישות ללא פנים, אלא התגלמות של מעשי העובדים. כאשר עובד של בנק בכל רמה שהיא מבצע הונאה הקשורה בכללי המס של ארה"ב, הבנק צריך לקבל על כך אחריות. ההסדר עם מזרחי טפחות הוא התראה נוספת למשלמי המסים האמריקאים שמפרים את החוקים: אנחנו יכולים ונמצא את הנכסים המוחבאים שלכם".