חדשות    

הקנס לבנק מזרחי הופחת

מזרחי ישלם 195 מיליון דולר במקום 342 מיליון דולר בגיון סיוע ללקוחות אמריקאים להעלים מסים

מזרחי-טפחות הגיע להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בגין הטענה כי סייע בהעלמת מס ללקוחות האמריקאים.  לפי ההסדר הבנק ישלם קנס של 195 מיליון דולר. עדיין סכום גדול,  אולם הבנק הצליח להפחית מאוד את גובה הקנס המקורי: 342 מיליון דולר – ירידה של כ-40%.

עד כה הפריש הבנק 162 מיליון דולר בגלל  החקירה, ובהמשך יבצע הפרשה של 33 מיליון דולר. עוד מעריכים כי  הסתכמו ההוצאות הנלוות לחקירה לפחות בכמה עשרות מיליוני שקלים.

מהבנק נמסר: "סיום החקירה יאפשר לבנק להתמקד ביעדי התוכנית האסטרטגית כולל חזרה במהלך השנה לחלוקת דיבידנד".

מבנק ישראל נמסר: "יו"ר ומנכ"ל מזרחי טפחות הגיעו אתמול ללשכת המפקחת על הבנקים והציגו בפניה את ההסכם שקיבל הבנק מרשויות אכיפת החוק האמריקאיות. הסכם זה אושר על-ידי הדירקטוריון של הבנק. הפיקוח על הבנקים בוחן את ההסכם הסופי והממצאים המופיעים בו ויגבש את דרישותיו בתוך זמן קצר".

הבנק, נטען בהסדר, קיבל אחריות בהתאם לדין האמריקאי למעשיהם של עובדים מסוימים לשעבר שפעלו בניגוד למדיניות הבנק ולנהליו. מהודעת הבנק עולה כי לא מדובר בעובדים בכירים אלא בבנקאים פרטיים, אנשי קשרי לקוחות ועובדים בדרגות דומות שפעלו בניגוד למקובל בין השנים 2002-2012. בהודעת הבנק לבורסה נכתב כי הבנק מקבל אחריות על פעילות אותם העובדים בהתאם לדין האמריקאי, הדורש מתאגידים לקחת אחריות על פעילות העובדים.

מזרחי הוא לא הבנק היחיד שנחקר בפרשת סיוע הבנקים הישראליים ללקוחות אמריקאים להעלים מסים. בנק הפועלים צפוי לשלם 3 מיליארד שקל בגין הסתבכות בפרשה זו. ובנק לאומי צפוי לשלם 600 מיליון שקל לאחר שהגיע להסדר עם הרשויות האמריקאיות ב-2014. זה לא כולל את מחיר ההסתבכויות בארץ, קנסות אישיים ואישום בפליליים.

עלתה של הפרשה לפני יותר מעשור. חקירות שביצעו רשויות החוק האמריקאיות, בהן מחלקת המשפטים של ארצות הברית, רשות המס (IRS), הוועדה לניירות ערך והרשות לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק (DFS), העלו חשד שמספר בנקים סייעו ללקוחות שלהם בארצות הברית, להפר את החוק ולהעלים מס. הנבקים הישראליים המעורבים: מזרחי, לאומי והפועלים

פיקדון אננס של מזרחי טפחות – האם כדאי?

בנק הפועלים יגדיל את ההפרשה בגין פרשת העלמות המס ב-920 מיליון שקל

העלמות המס של בר רפאלי – כל הפרשות