חדשות    

העלמות המס של בר רפאלי – כל הפרשות

מה ההאשמות המרכזיות נגד בר רפאלי? האם היא התגוררה בארץ? והאם טובות הנאה מחברות מסחריות חייבות במס?

בר רפאלי מואשמת בהעלמת מס של 3 מיליון שקל בשנים  2014-2007.  רוב ההכנסות החייבות במס היו בחברות שהמס עליהן הוא 29%-25%.  החברות נמצאות בקפריסין,  איי הבתולה וסינגפור. מה העונש הצפוי לה אם תורשע? שבע שנות מאסר וקנס כפול מהמס שלכאורה העלימה.

לפי דיווחים, ב-2012-2009 פעלה להוכיח שאינה תושבת ישראל כדי להתחמק מתשלום מס.  רפאלי טענה בפני רשות המסים שאינה תושבת ישראל ולכן לא צריכה לשלם  23 מיליון של מעבודות דוגמנות בחו"ל. לעומת זאת, ב-2009 טענה בפני רשות המסים האמריקאית כי הכניסה כ־1.6 מיליון שקל מעבודתה במדינה ב־2009, ו־1.1 מיליון שקל ב2010

הכנסותיה מאירופה על פי הפקדות בבנק עמדו על 6.2 מיליון שקל ב־2009, ו־4.2 מיליון שקל ב־2010.  כמו כן קיבלה 1.9 מיליון שקל מהחברה אוקיו הקפריסאת, ומניירות ערך הרוויחה 210 אלףשקל.  וקיבלה זיכוי של  אלף שקל. באותה שנה.

לטענת רפאלי, כאמור, בשנים הללו לא הייתה תושבת הארץ, כי ניהלה מערכת יחסים עם השחקן ליאונרדו דיקפריו וגרה איתו.  רשות המסים טוענת מנגד כי תושב ישראל הוא מי ששהה183  ימים או יותר בשנת המס או אם שהה בשנת המס  ובשנתיים שקדמו לה 425 ימים או יותר, מתוכם 30 יום בשנת המס. רשות המסים טוענת שבר רפאלי עומדת בתנאי התושבות להגדרת תושב ישראלי. עוד טענה הרשות כי בפועל התגוררה בתל-אביב במגדלי YOO ובמגדל W

עוד טוענים ברשות שרפאלי פעלה להסתיר את זיקתה לישראל באמצעות רישום נכסים ומניות על שמם של בני משפחה, שימוש בכרטיס האשראי של האם ואחרים.

פרשה אחרת הנוגעת להעלמות המס של רפאלי היא  הסתרת הכנסות בהיקף של כ־5.9 מיליון שקל . לפי הסכם שחתמה עם רשות המסים  הצהירה כי משנת  2007 הכנסותיה מחו"ל היו  1.4 מיליון שקל. אלא שלפי לפי חקירה של רשות המסים רפאלי הסתירה חברה סינגפורית בשם   Sweet Life. החברה הכניסה בשנת המס: 766,102 יורו, 304,100 דולר ו־42,899 ליש"ט. לטענת הרשות, פרט זה הוסתר בהסכם.

עוד פרשה נוגעת להעלמת המס של אמה של רפאלי. לפי החוקרים, רפאלי סייעה לאמה להעלים עמלות סוכן  בהיקף 2.9 מיליון שקל. הכסיפים הועברו במקום לחשבונה של האם לחשבונה של רפאלי. וכך בר רפאלי הצהירה עליהן כשלה כדי להתחמק מתשלום המס עליהם בישראל.עוד פרשה נוגעת  להכנסות של 3.1 מיליון שקל בהטבות שונות בדמות כלי רכב, רהיטים, בגדים או תשלום שכר דירה. לטענת רשות המסים, מדובר בעסקת חליפין לכל דבר שבה קיבלה שירותים תמורת שימוש בשמה, ולכן אלו הכנסות המחויבות במס.

עורכי דינה אומרים כי כל הסיפור הוא ויכוח על ענייני תשובות ולא קשור להעלמת מסים.  בזמן האחרון נעשו ניסיונות של השופט לשלוח את הצדדים לגישור, במקום מתן הכרעה בפסק דין. רפאלי הסכימה. המדינה סירבה.

במבצע ביקורת של מס הכנסה באילת – 10% מהנבדקים העלימו הכנסות; מה היו התירוצים שלהם?

משרד תיווך מואשם בהעלמת הכנסות בסך 1.7 מיליון שקל

העלמות מס בענף המוניות: שני אחים העלימו מיליונים